برنامه بومی برای توسعه حوزه‌های علمیه لرستان تدوین شود


برنامه بومی برای توسعه حوزه‌های علمیه لرستان تدوین شود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: باید یک برنامه بومی برای توسعه کیفی و کمی حوزه‌های علمیه این استان با توجه به شرایط تدوین شود.

حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور، در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به روند مطلوب فعالیت‌های حوزه‌ علمیه خواهران لرستان، اظهار کرد: در سنوات اخیر شاهد رشد صددرصدی پذیرش مدارس حوزه علمیه خواهران لرستان هستیم.

وی یکی‌از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران را بها دادن به جایگاه و شخصیت زنان دانست و افزود: امروزه شاهد درخشش بانوان در عرصه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی هستیم.

بهجت‌پور با تأکید بر اینکه در جشنواره علامه حلی در استان‌ها، بخش بانوان جلوتر از بخش آقایان است و امسال نیز حوزه خواهران بیشترین امتیاز را در این جشنواره کسب کرد، به فعالیت ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود گذشت ۲۶ سال از عمر حوزه‌های علمیه خواهران شاهد پویایی در این حوزه‌ها هستیم، به‌طوری‌ که در حال حاضر بیش از چهار هزار نفر از اساتید به تدریس علوم دینی در حوزه‌های علمیه خواهران کشور می‌پردازند.

وی بر لزوم تدوین و برنامه‌ریزی نظام متناسب و ایده‌آل تعلیم و تربیت بانوان تأکید کرد و با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به حل دغدغه‌های فرهنگی کشور، حساس است، افزود: ترویج و توسعه ازدواج، رشد جمعیت، جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن و استحکام بنیان خانواده از اساسی‌ترین چالش‌های فرهنگی کشور است که در این راستا حوزه‌های علمیه خواهران در رفع این چالش‌ها می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.

بهجت‌پور با اشاره به احصای مشکلات حوزه‌های علمیه لرستان و با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ حوزه علمیه خواهران در سطح استان لرستان فعالیت دارند، ادامه داد: با استماع گزارش‌ها، نکات و پیشنهادات مسئولان و طلاب حوزه‌های علمیه لرستان، باید یک برنامه بومی برای توسعه کیفی و کمی حوزه‌های علمیه این استان با توجه به شرایط تدوین شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس