اپل ایده متاورس را در طراحی هدست واقعیت ترکیبی رد کرد


اپل ایده متاورس را در طراحی هدست واقعیت ترکیبی رد کرد

شرکت اپل حضور متاورس و ایده پردازی این شرکت در هدست واقعیت ترکیبی خود را رد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - طبق آخرین اخبار مارک گورمن از بلومبرگ، اپل ایده متاورس را برای هدست واقعیت ترکیبی خود که مدت‌ها شایعه شده بود، رد کرده است.

به گزارش وبسایت engadget، شایعات گذشته حاکی از آن است که این هدست در سال جاری عرضه می شود، اگرچه مشخصات و هدف طراحی آن مشخص نبود. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این هدست ممکن است وضوح تصویر 8K برای هر طرف عینک، بیش از ۱۲ دوربین ردیاب با قیمت ۳۰۰۰ دلار داشته باشد. مینگ چی کو افشاکننده محصولات اپل، توضیح داده که این هدست فقط از نمایشگر‌های 4K و شش تا هشت دوربین استفاده می‌کند؛ بنابراین دستگاهی مقرون به صرفه‌تر نسبت به عینک‌های قبلی محسوب می‌شود.

اپل ایده متاورس را در طراحی هدست واقعیت ترکیبی رد کرد

اگر این ادعا درست باشد، رویکرد اپل به واقعیت ترکیبی بسیار متفاوت تر از رقیبش متا خواهد بود. در جایی که متا استراتژی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود را در جهت متاورس تغییر داده است، به نظر می‌رسد اپل مصمم است که از آن اجتناب کند. اینکه آیا این استراتژی جواب می‌دهد یا خیر، موضوع دیگری است که نیاز به بررسی دارد. با این حال، اگر متاورس‌ در به کارگیری ایده ارائه شده به اپل موفق شود، اپل ممکن است فرصت را از دست بدهد و مجبور شود از محیط‌های VR دیگر پشتیبانی کند.

بیشتربخوانید

عینک‌های واقعیت افزوده اپل سال ۲۰۲۵ راهی بازار می‌شوند

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا