کمیته امداد مهاباد امسال 270 فرصت شغلی برای نیازمندان فراهم کرد


کمیته امداد مهاباد امسال 270 فرصت شغلی برای نیازمندان فراهم کرد

مهاباد- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: طی 9 ماهه امسال با پرداخت بیش از 157 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی، برای 270 نفر از نیازمندان تحت پوشش این شهرستان فرصت شغلی ایجاد شده است.

احمد نوذری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توانمندسازی و فراهم کردن شرایط کسب و کار یکی از رسالت های اصلی کمیته امداد است که در قالب اهدای وام کم بهره در کنار آموزش و مهارت آموزی به مددجویان به دنبال تحقق این امر هستیم.

وی با بیان اینکه از مجموع کل تسهیلات اهدا شده، ۲۱۷ طرح ایجادی و ۵۳ طرح نیز توسعه ای بوده است، اضافه کرد: کمیته امداد برای افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات هستند در قالب کارگاه های ویژه، مددجویان را آموزش می دهد که در همین راستا امسال ۱۰۴ نفر از کلاس های مهارت آموزی، ۱۵۷ نفر از کلاس های مقدماتی و ۱۴۰ نفر نیز از بخش پایداری سازی شغلی بهره مند شده اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز در مرحله تکمیل پرونده و پرداخت قرار دارد، گفت: از مجموع طرح های ایجاد شده تاکنون ۱۱۸ طرح در مناطق محروم و روستایی ایجاد شده است.

نوذری، اجرای طرح های نوین را از اولویت های اهدای تسهیلات کمیته امداد دانست و اظهار داشت: افراد تحت پوشش شامل سرپرست خانوار و اعضای کمک معیشت بگیر، فرزندان ذکور همسفره، همسران بیکار نوعروسان، بانوان سرپرست خانوار و سایر واجدان شرایط اشتغال و دیگر نیازمندان به ترتیب در اولویت پرداخت این تسهیلات قرار دارند.

وی بیان کرد: میزان وام های پرداخت شده از ۲۰۰ میلیون ریال تا سقف یک میلیارد ریال بوده که بسته به نیاز متقاضی و همچنین وسعت طرح است.

وی از سرمایه گذرانی که خواهان دریافت تسهیلات در ازای بکارگیری افراد تحت پوشش کمیته هستند، استقبال کرد و گفت: به ازای بکارگیری و جذب هر نفر توسط سرمایه گذار، یک میلیارد ریال وام کم بهره و یا پرداخت بخشی از حق بیمه مددجوی جذب شده توسط کمیته امداد پرداخت خواهد شد که هم به نفع فرد سرمایه گذار و هم کمکی به توانمند سازی مددجو است.

نوذری اضافه کرد: در همین زمینه امسال ۸۸ نفر از مددجویان تحت کمیته امداد مهاباد با درخواست سرمایه گذار جذب بازار کار شده اند.

به گزارش ایرنا، هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت تسهیلات اشتغالزا، استقلال اقتصادی و خودکفایی محرومان و نیازمندان جامعه است تا آنان با خودکفایی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

در شهرستان ۲۴۰ هزار نفری مهاباد ۱۲ هزار ۵۰۰ نفر در قالب ۶ هزار و ۵۲۳ خانوار زیرپوشش کمیته امداد هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟