عملکرد ضعیف بانک‌های استان مرکزی در جذب اعتبارات


عملکرد ضعیف بانک‌های استان مرکزی در جذب اعتبارات

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: علت عملکرد ضعیف برخی بانک های عامل در جذب اعتبارات باید بیان شود و هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست.

حسن میرزاخانی روز سه شنبه ۲۱ دی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی اظهار کرد: جذب تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ امری ضروری است و نیاز است بانک های عامل در این خصوص پیگیری لازم را داشته باشند، همچنین کمیته امداد و بهزیستی نیز در معرفی افراد برای این مهم تسریع کنند.

وی افزود: فرمانداران به صورت مستقل در شهرستان های خود تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ را در کارگروه اشتغال شهرستانی پیگیری و نسبت به جذب تسهیلات اهتمام کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استاندار مرکزی تصریح کرد: عدم ابلاغ تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ در بانک های خصوصی نیاز به پیگیری دارد و به باید به مراجع ذیربط نیز اعلام و منعکس شود. تعدادی از مدیران در بانک های خصوصی استان عملکردی در این رابطه نداشته و در جلسه نیز حضور نداشته اند که این مسئله نیز بررسی و نتایج به استاندار اعلام خواهد شد.

میرزاخانی بیان کرد: دولت در شرایطی قرار دارد که هدفگذاری آن مهار تورم است و امید داریم همچنان که دولت در مهار کرونا موفق عمل کرد در حوزه تورم هم دستورالعمل های خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ رشد ۸ درصدی اقتصادی هدفگذاری شده که سهم استان مرکزی ۷.۲ درصد است و در این زمینه سهم ساختمان ها ۱۸.۵ درصد است.

میرزاخانی بیان کرد: از سهم رشد ۸ درصد در سال آینده بخش زیادی مربوط به بانک هاست، لذا بانک ها در این خصوص رسالت سنگینی را بر عهده دارند تا دولت بتواند به این هدفگذاری دست پیدا کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس