بستری‌ کرونا در آذربایجان‌غربی به 317 نفر رسید/ کمترین رقم از شهریور پارسال


بستری‌ کرونا در آذربایجان‌غربی به 317 نفر رسید/ کمترین رقم از شهریور پارسال

ارومیه- ایرنا- رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به رقم کم سابقه 317 نفر کاهش یافته ولی با توجه به شیوع سویه اومیکرون در جهان و کشور، رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان باید در دستور کار جدی مردم باشد.

علی افشانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ نفر دیگر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که رقم کمی است ولی نگران آن هستیم که این ارقام با توجه به شیوع اومیکرون رشد تصاعدی داشته باشد.

وی با اشاره به روند کاهشی امیدوارکننده بستری شدگان در مراکز مراقبت های ویژه بیمارستان های استان اظهار کرد: در حال حاضر ۸۸ نفر در این مراکز بستری هستند و ۳۶ نفر نیز تنها با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می کنند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، متاسفانه یک بیمار در سلماس جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داد.

افشانی گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان به هفت هزار و ۲۴۷ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۳۲۵ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۲.۲ درصد از این تعداد، جان خود را از دست داده اند.

همچنین تاکنون بیش از چهار میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی