فیلم : شناسایی 184 روستای قزوین در معرض خطر


فیلم : شناسایی 184 روستای قزوین در معرض خطر

قزوین - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: در حوزه بحران همواره با سه مولفه، یعنی پیشگیری قبل از بحران، اقدامات لازم هنگام بحران و بعد از بحران روبه رو هستیم.

به گزارش ایرنا؛ اصغر گونجی با بیان اینکه برای پیشگیری از بحران ابتدا باید مطالعات و بررسی های لازم در خصوص منازل روستایی را از قبل داشته باشیم، افزود: اینکه هر روستا با وجود خطرپذیری که دارد، چه خطری آن را تهدید و چه آسیب هایی ممکن است به آن برسد مهم بوده تا بر مبنای آن بتوان تامین اعتبار کرده و برای پیشگیری و ایمن سازی هم نیازمند انجام مطالعات ابتدایی هستیم.

شناسایی ۱۸۴ روستای در معرض خطر

این مسوول اضافه کرد: در بازدید کارشناسان این نهاد طی سال های ۹۸ و ۹۹ از ۸۴۴ روستای دارای سکنه استان، ۱۸۴ روستای در معرض خطر شناسایی شد که نیاز به بهسازی دارند و از این میان ۳۳ روستای با خطر رانش روبه رو بودند که از این میان ۹ روستا با چالش اساسی مواجه هستند و نیازمند رسیدگی فوری می باشند.

گونجی یادآور شد: در حوزه مسکن روستایی از ۹۴ هزار واحد مسکن روستایی موجود در سطح استان، ۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد، یعنی حدود ۵۴ درصد آن مقاوم سازی شده و در برابر حوادث به وقوع پیوسته نیز مقاومت لازم را داشته تا جایی که در زلزله ۵.۴ ریشتر در مقیاس سال ۹۸ شهرستان آوج هیچ حادثه خاصی صورت نگرفت و دلیل آن نیز بهسازی های صورت گرفته در منازل روستایی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا