طراح اسبق بی ام و درباره کانسپت XM چه می‌گوید؟


طراح اسبق بی ام و درباره کانسپت XM چه می‌گوید؟

تاکنون ویدئوهای مختلفی از فرانک استفنسون، طراح اسبق بی‌ام‌و را در پدال منتشر کرده‌ایم. استفنسون که علاوه بر بی‌ام‌و در مینی و مک لارن نیز حضور داشته انتقادات زیادی را به طراحی‌های اخیر محصولات بی‌ام‌و وارد کرده است. این طراح مشهور این بار می‌خواسته بداند دقیقاً در بی‌ام‌و چه می‌گذرد و چرا محصولات اخیر این … The post طراح اسبق بی ام و درباره...

تاکنون ویدئوهای مختلفی از فرانک استفنسون، طراح اسبق بی‌ام‌و را در پدال منتشر کرده‌ایم. استفنسون که علاوه بر بی‌ام‌و در مینی و مک لارن نیز حضور داشته انتقادات زیادی را به طراحی‌های اخیر محصولات بی‌ام‌و وارد کرده است. این طراح مشهور این بار می‌خواسته بداند دقیقاً در بی‌ام‌و چه می‌گذرد و چرا محصولات اخیر این شرکت تا این اندازه وحشیانه و دل‌خراش هستند!

طراح اسبق بی ام و درباره کانسپت XM چه می‌گوید؟

واضح است که زیبایی امری شخصی و سلیقه‌ای بوده اما باید اذعان کرد جدیدترین خودروی مفهومی این خودروساز آلمانی باعث تعجب و شگفتی افراد بسیاری شده است. کانسپت XM شبیه هیچ‌یک از محصولات پیشین بی‌ام‌و نبوده و با توجه به تصاویر جاسوسی منتشر شده، این زبان طراحی در نسخه تولیدی هم بکار خواهد رفت.

طراح اسبق بی ام و درباره کانسپت XM چه می‌گوید؟

استفنسون می‌گوید نمای جلوی این شاسی‌بلند پرفورمنس درست به اندازه دیگر بخش‌های خودرو قابل‌بحث بوده و همه جای XM طراحی فاجعه‌ای دارد. او می‌گوید نمای جلوی این کانسپت هیچ منطقی ندارد که دلیل اصلی آن ارتباط بین جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های کوچک است. این عدم تناسبات با نورانی شدن جلوپنجره تشدید هم می‌شود.

طراح اسبق بی ام و درباره کانسپت XM چه می‌گوید؟

بنا به گفته استفنسون، طراحی بخش عقب نیز به اندازه دیگر بخش‌ها دردناک است. انتقاد اصلی او در این بخش به دو لوگوی بی‌ام‌و روی شیشه عقب مربوط می‌شود که ادای احترامی به M1 قدیمی است. البته از نظر استفنسون، این لوگوها نباید در جای موردبحث نصب می‌شدند و درست همانند این است که روی کاغذ دو بار امضا بزنید! چرا باید این کار را بکنید؟ خروجی‌های اگزوز چه؟ استفنسون نفس عمیقی می‌کشد…

طراح اسبق بی ام و درباره کانسپت XM چه می‌گوید؟

نکته جالب اینکه طراح اسبق بی‌ام‌و دو نکته مثبت درباره XM را ذکر می‌کند. اولین موضوع مثبت به کاپوت این شاسی‌بلند بزرگ مربوط بوده و دومین بحث هم درباره طرز ادغام عناصر مشکی در پروفایل جانبی و دستگیره‌های درب پنهان صورت گرفته است. خب دو نکته مثبت در دریایی از نکات منفی چندان هم بد نیست، نه؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی