گفت‌وگوی جدیدی بین جو بایدن و ولادیمیر پوتین در دست اجرا نیست


گفت‌وگوی جدیدی بین جو بایدن و ولادیمیر پوتین در دست اجرا نیست

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت هم اکنون برنامه‌ای برای گفت‌وگوی جدید بین روسای جمهور روسیه و آمریکا وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - سرگئی ریابکوف پس از رایزنی‌ها بین مسکو و واشنگتن درباره تضمین‌های امنیتی در ژنو به خبرنگاران گفت: در حال حاضر گفت‌وگو و دیدار مجازی ولادیمیر پوتین و جو بایدن برگزار نمی شود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز گفت: ارزیابی‌های غرب مبنی بر اینکه نیرو‌های حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) به طور غیرقانونی در قزاقستان مستقر شده‌اند، از روی خشونت غرب نسبت به روسیه دیکته شده، زیرا آن‌ها خود نمی‌توانند به این بحران به این شکل موثر پاسخ دهد.

رایزنی‌های روسیه و آمریکا درباره تضمین‌های امنیتی روز دوشنبه در ژنو برگزار شد. «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و «الکساندر فومین» معاون وزیر دفاع این کشوربا «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا در ژنو دیدار کرده و درباره مسائلی از جمله اوکراین بحث کردند.

ریابکوف خطاب به وندی شرمن اعلام کرد که روسیه قصد حمله به اوکراین را ندارد و هیچ دلیلی برای چنین قصدی وجود ندارد.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین در نشست خبری پس از مذاکرات امنیتی کشورش با آمریکا در ژنو گفت: به آمریکا توصیه می‌کنیم خطر تقابل را دست کم نگیرد. ما به ژنو آمده ایم تا از رسیدن به بن بست جلوگیری کنیم و بازی با آتش به نفع واشنگتن نیست.

وندی شرمن نیز اعلام کرد که آمریکا پیشنهاد‌هایی را که برای این کشور موثر نباشند، رد می‌کند و برای مثال «درخواست روسیه برای نپذیرفتن اوکراین در ناتو و پایان دادن به همکاری امنیتی با این کشور» را نام برد.

در ۱۲ ژانویه، نشست شورای روسیه و ناتو در بروکسل برگزار خواهد شد و شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا برای نشستی روز بعد در وین گرد هم خواهد آمد. موضوع اصلی این دیدار‌ها ابتکارات روسیه در زمینه امنیت در منطقه یورو آتلانتیک خواهد بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا