استاندار کرمان: سردار سلیمانی تکیه‌گاه افراد با هر گرایشی بود


استاندار کرمان: سردار سلیمانی تکیه‌گاه افراد با هر گرایشی بود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه سردار سلیمانی در پایداری و مردانگی در رفاقت الگو بود تاکید کرد: هر کسی با هر گرایشی می توانست به ایشان تکیه کند و باید به سلوک، شجاعت و مردانگی این شهید با زبان هنر پرداخته شود.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز سه شنبه مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر سراسری سردار آسمانی افزود: هنر بهترین ابزار برای روایتگری از ابعاد شخصیتی و مکتب شهید سلیمانی به عنوان تقویت کننده و استحکام بخش هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی نسل جوان است.

استاندار کرمان با بیان اینکه شخصیت سردار سلیمانی چند بعدی است اظهار داشت: شخصیت، نحوه شهادت و زندگی سردار سلیمانی بهترین فرصت برای تولید آثار هنری است؛ هرچند ما بیشتر شخصیت فرماندهی سردار سلیمانی را برجسته می کنیم، اما هنرمندان به جنبه های کمتر پرداخته شده، سردار دل ها بپردازند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی به عنوان الگوی امنیت ساز در منطقه جنوب شرق کشور، ابتدا اعتماد سازی، سپس برای تامین معیشت مردم پایداری امنیت ایجاد می‌کند.

استاندار کرمان با اشاره به برگزاری دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: روزانه ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر میهمان داشتیم که گوشه ای از انعکاس اربعین بود و مردم کرمان نیز استقبال شایسته ای کردند و نیروهای انتظامی و امنیتی پوشش خوبی به مراسم دادند که بدون هیچ حاشیه ای برگزار شد.

علی زینی وند افزود: قطعا استان کرمان، مزار شهید سلیمانی و گلزار شهدا جلوه های زیبایی برای ساختن روایت هنرمندان از این شهید بزرگوار را به نمایش می گذارد.

دبیر سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی گفت: پس از اعلان فراخوان جشنواره، ۲۴۶ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر سردار آسمانی ارسال شدو ۷۱ اثر در بخش نمایشنامه، ۱۳۵ اثر در بخش تئاتر خیابانی و ۴۰ اثر در بخش رادیو تئاتر بود.

سید وحید فخر موسوی افزود: ۱۵ نمایش خیابانی، هفت اثر رادیو نمایش و ۱۰ اثر در حوزه نمایشنامه نویسی به مرحله نهایی و اجرا راه یافتند.

وی تاکید کرد: امیدواریم که این جشنواره دوام و قوام خود را پیدا کند و باید از زحمات برگزار کنندگان دوره های اول و دوم جشنواره یاد کنیم که باعث شد این جشنواره اهمیت امروز را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، محمد رضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خوش آمد و قدردانی از مسئولان، هنرمندان و دست اندرکاران سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره را قرائت کرد.

همچنین در این مراسم از خانواده شهید محمد جمالی پاقلعه همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید مدافع حرم استان کرمان، امیر دژاکام کارگردان، نویسنده و پیشکسوت تئاتر و بهزاد بهزاد پور بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر با اهدای تندیس و لوح، تقدیر به عمل آمد.

استاندار کرمان: سردار سلیمانی تکیه‌گاه افراد با هر گرایشی بود

سومین دوره جشنواره تئاتر آسمانی با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره به آثار برتر در تالار دانشگاه فرهنگیان کرمان به کار خود خاتمه داد.

سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ۱۸ تا ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ به دبیری سیدوحید فخرموسوی در کرمان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند