خسارت 2 هزار میلیارد تومانی سیل به سیستان و بلوچستان


خسارت 2 هزار میلیارد تومانی سیل به سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی و سیل اخیر یک‌هزارو 920 میلیارد تومان به بخش‌های راه، کشاورزی، برق، حمل و نقل، ارتباطات، آب و فاضلاب، شیلات، زیرساخت‌ها و ساختمان‌های اداری این استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایسنا- به نقل استانداری، حسین مدرس خیابانی روز سه‌شنبه در نشست ویدئو کنفرانسی جلسه هیات دولت با موضوع ارائه گزارش پیرامون سیل اخیر جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمامی شهرستان‌های استان دچار بحران‌های مختلف هستند و فرمانداری‌ها به عنوان مدیریت بحران شهرستان حتی کمترین امکانات را هم در اختیار ندارند اظهارداشت: در جریان سیلاب اخیر پنج جلسه ستاد هماهنگی بحران استان با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار شد؛ اما با دست خالی بدون امکانات، تجهیزات و منابع مالی کاری از پیش نمی‌رود.

وی خاطرنشان کرد: ۲۱۰ تیم عملیاتی متشکل از گروه‌های جهادی، خیران، نهادها، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای کمکی شهرداری مشهد عملیات تخلیه آب منازل و معابر شهر کنارک را بر عهده داشتند که متاسفانه به دلیل کمبود جایگاه سوخت برای تامین سوخت این ماشین‌آلات با مشکل جدی مواجه بودیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با تدارک تجهیزات تخلیه آب در اولین اقدام، ظرف مدت ۷۲ ساعت آب معابر اصلی و فرعی و منازل تخلیه شد گفت: با توجه به سیلاب خیز بودن نوار ساحلی جنوب استان علاوه بر پایگاه ثابت بحران، استقرار جایگاه سوخت سیار برای سوخت‌رسانی به ماشین‌آلات امدادی و اختصاص یک فروند بالگرد امدادرسانی به این منطقه ضروری است.

وی افزود: همچنین در ۱۶ شهرستان خساراتی از جمله مسدود شدن ۳۰۰ راه مواصلاتی روستایی و قطعی برق در ۳۰۰ روستا اتفاق افتاد ضمن اینکه بخش عمده‌ای از منازل مسکونی و لوازم خانگی مردم در شهر کنارک از بین رفته و خسارت‌های عمده نیز به کشاورزی شهرستان‌های زرآباد و دشتیاری وارد شده است.

مدرس خیابانی تاکید کرد: بافت شهری کنارک فرسوده است و ۲ هزار و ۱۰۰ خانه نیاز به احداث مجدد و بیش از ۲ هزار خانه نیاز به بازسازی دارد که مردم این شهر انتظار دارند؛ با تخصیص تسهیلات طرح جهش مسکن بخشی از مشکلاتشان مرتفع شود.

وی با بیان اینکه چهار هزارو ۱۰۰ خانواده مشمول اهدای بسته لوازم خانگی هستند که کمیته امداد امام خمینی(ره) تامین تعداد یک‌هزارو ۱۷۵ بسته را بر عهده گرفته است گفت: کمبود جایگاه‌های عرضه سوخت در مناطق شهری و جاده‌های برون شهری استان به شدت وجود دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به وزیر نفت اظهارداشت: در نقاط شهری و جاده‌های بین شهری این استان به شدت کمبود جایگاه سوخت داریم و مردم با مشکلات جدی روبرو هستند.

وی تاکید کرد: احداث جایگاه سوخت درون شهری و بین شهری در سفر رییس‌جمهور به سیستان و بلوچستان مصوب شده که انتظار داریم با صدور مجوز از سوی وزارت نفت هرچه زودتر بحران سوخت استان که کمتر از سایر بحران ها نیز نیست، به طور جدی حل شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در