17 دستگاه ماینر استخراج رمز ارز در پاکدشت کشف شد


17 دستگاه ماینر استخراج رمز ارز در پاکدشت کشف شد

تهران- ایرنا- مدیر منطقه برق پاکدشت گفت: با شناسایی 2 مزرعه استخراج رمزارز در مناطق مختلف پاکدشت، 17 دستگاه ماینر کشف و توقیف شد.

حمیدرضا نادری روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای شناسایی مصارف غیرمجاز برق و مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز( بیت کوین) بازرسان منطقه برق پاکدشت موفق به شناسایی دو مزرعه در مناطق مختلف این شهرستان شدند.

وی گفت: یکی از این مزارع در کارگاهی متروکه در بخش شریف‌آباد مشغول به کار بود که با استفاده از برق غیرمجاز و با ۱۲ دستگاه ماینر اقدام به استخراج رمزارز می‌کردند، با حضور عوامل انتظامی و حکم قضایی این دستگاه‌ها توقیف شدکه ارزش این دستگاه‌ها حدود هفت میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: در دیگر مزرعه استخراج رمز ارز که در یک منزل مسکونه تعبیه شده بود، پنج دستگاه ماینر با استفاده از برق سه فاز غیرمجاز مشغول به فعالیت بود که کلیه این دستگاه‌ها با حکم قضایی توقیف گردید که ارزش این دستگاه‌ها حدود یک میلیارد ریال است.

مدیر منطقه برق پاکدشت تصریح کرد: میزان مصرف برق این دستگاه‌های غیرمجاز به اندازه دهها منزل مسکونی است که این امر علاوه بر وارد کردن فشار مضاعف به شبکه توزیع، در توزیع برق بین مشترکان نیز مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آورد.

وی ضمن درخواست از شهروندان برای مدیریت مصرف برق گفت: از شهروندان درخواست می‌شود، در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از سامانه ۱۲۱ مرکز فوریت‌های برق و یا شماره تلفن ۰۲۱۳۶۰۲۵۳۰۲ به بازرسان این شرکت اطلاع دهند تا به سرعت نسبت به جمع‌آوری این دستگاه ها اقدام شود.

وی با اشاره به کشف ۲۴ دستگاه ماینر در هفته گذشته در این در شهرستان گفت: تا کنون با تلاش عوامل برق پاکدشت، ۸۸ مزرعه استخراج رمز ارز با بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ دستگاه ماینر در این شهرستان کشف شده است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !