تشکیل پرونده قضایی برای چند تبعه خارجی به دلیل شکار پرندگان در خوزستان


تشکیل پرونده قضایی برای چند تبعه خارجی به دلیل شکار پرندگان در خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان از تشکیل پرونده برای چند نفر از اتباع حاشیه خلیج فارس به دلیل قوشبازی در غرب کرخه خبر داد و گفت: این افراد شناسایی شده و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، محمدجواد اشرفی روز سه شنبه در گفت و گویی با اشاره به انتشار تصاویری با عنوان "جولان قوشبازان کشورهای حوزه خلیج فارس در خاک ایران" افزود: عوامل حاضر در این فیلم شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: در پی انتشار فیلمی از نگهداری پرندگان شکاری حمایت شده و استفاده از این پرندگان برای شکار پرنده هوبره به عنوان گونه حمایت شده در ماسه زارهای غرب کرخه، یگان پارک ملی کرخه موضوع را در دستور کار قرار داد.

اشرفی ادامه داد:با توجه به اینکه در فیلم منتشر شده پلاک یکی از خودروها مشخص بود، هویت مالک خودرو و محل سکونت وی شناسایی همچنین ارتباط و همدستی صاحب خودرو با متخلفان شکار و صید به خصوص اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان اظهار داشت: از آنجا که محل وقوع جرم در حوزه قضایی شهرستان شوش بوده مستندات از جمله فیلم و عکس های متخلفان طی شکوائیه ای به دادستانی شوش ارسال شده و مراتب از طریق قضایی در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا عده ای با پرورش و نگهداری پرندگان شکاری و دست آموز کردن این پرندگان از آنها برای شکار سایر پرندگان استفاده می کنند.

در روزهای اخیر فیلمی در شبکه های اجتماعی با عنوان "جولان قوشبازان کشورهای حاشیه خلیج فارس در خاک ایران" منتشر شده که بازتاب زیادی داشته است.

در این فیلم چند نفر از اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس در مناطق بیت راشد، گصیبه و ابوطوی استان خوزستان در حال شکار پرندگان ( قوشبازی) دیده می شود.

هوبره در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت(IUCN) و در رده حساس و آسیب‌پذیر جای گرفته که شکار و تجارت آن به هرشکلی غیرقانونی است.

در سال های اخیر اخباری از قوش‌بازی برخی اتباع کشورهای خارجی در استان‌های جنوبی کشور منتشر شهد که در بیشتر مواقع تکذیب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس