پایان بهمن وضعیت کرونا نارنجی و قرمز می‌شود


پایان بهمن وضعیت کرونا نارنجی و قرمز می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با جایگزین شدن سویه اُمیکرون به جای دلتا پیش بینی می‌شود در انتهای بهمن رنگ‌بندی‌های نارنجی و قرمز را شاهد باشیم.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان صبح امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر کرد: پاکنون در بهترین وضعیت بیماری کرونا بوده و تمام شهرستان‌های استان در وضعیت آبی و با تعداد کم موارد مثبت کرونا روبه‌رو هستیم‌.

وی اضافه کرد: در خصوص واکسیناسیون در استان، بالای ۹۰ درصد دُز اول و بالای ۸۰ درصد دُز دوم تزریق شده است؛ ولی در دُز سوم که برای پیشگیری از اُمیکرون توصیه می‌شود، یک مقدار دچار چالش بوده و با تزریق حدود ۱۹ درصد دُز سوم با استقلال چندان خوبی روبه‌رو نبوده‌ایم‌.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود در انتهای بهمن ماه رنگ‌بندی‌های نارنجی و قرمز را شاهد خواهیم بود ادامه داد: تا انتهای بهمن ماه با این روند، پیش بینی می‌شود که سویه اُمیکرون، جایگزین سویه دلتا شود.

خواجه‌ئیان در این خصوص وی تصریح کرد: برنامه ریزی کنونی برای سفر نوروزی، به نظر زود می‌رسد؛ چرا که ممکن است با گونه جدیدی از کرونا روبه‌رو شویم.

وی در پایان ضمن اشاره به لزوم توجه به نظر ستاد ملی کرونا، اضافه کرد: اگر همین روند پیش رود و مردم برای تزریق واکسن همکاری کنند می‌توان برای پذیرش گردشگر و برنامه ریزی در این خصوص امیدوار بود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این جلسه، اظهار کرد: ستاد خدمات سفر با توجه به اینکه یک امر فرابخشی است، تنظیم شده است تا از همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و خصوصی و ظرفیت انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی به بهترین شکل برای ایجاد یک سفر خوب خاطره انگیز و سلامت در سفر برای مسافران به وجود بیاید.

محمدحسین ارسطوزاده با اشاره به دبیری استانداران کشور به عنوان مدیریت ستاد اجرایی خدمات سفر در استان‌ها، ادامه داد: همه برنامه‌ریزی‌ها همفکری ها یک پیش مقدمه دارد و آن هم کروناست و فقط توجه به نظرات ستاد مبارزه با کرونا باید لحاظ شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق