دوره بین المللی ارزیابی اسب کاسپین برگزار می شود


دوره بین المللی ارزیابی اسب کاسپین برگزار می شود

کرج- ایرنا- مدیرعامل انجمن حفاظت از اسب کاسپین ایران گفت: نخستین دوره بین المللی ارزیابی اسب کاسپین به صورت مجازی توسط این انجمن برگزار خواهد شد.

محمد جواد دهقان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین دوره بین المللی ارزیابی اسب کاسپین با حضور آتشه فیروز، مشاور انجمن بین المللی اسب کاسپین و الیزابت وبستر رییس پیشین انجمن اسب کاسپین انگلستان در قالب کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: مدرسین دوره در تاریخ هفتم بهمن ماه ۱۴۰۰ از ساعت هفت صبح تا ساعت ۲۱ از طریق نرم افزار زوم به صورت برخطن به تشریح نکات فنی در خصوص نحوه ارزیابی اسب کاسپین با هدف ثبت و تولیدمثل خواهند پرداخت.
وی گفت: ارزیابی اسب کاسپین بخش اصلی در فرایند ثبت بین المللی اسب های کاسپین پیش بنیادی محسوب می شود.
وی همچنین توصیه کرد که تولیدکنندگان اسب کاسپین به منظور انتخاب درست مادیان و سیلمی برای تولید مثل به طور حتم با نحوه ارزیابی تیپ اسب کاسپین مطابق با استاندارد بین المللی نژاد، آشنا باشند.
دهقان گفت: انجمن بین المللی اسب کاسپین، موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، پردیس دانشگاه یزد و مجموعه فرهنگی، ورزشی و پرورش اسب پارت در برگزاری این دوره همکاری و مشارکت دارند.
وی با تاکید براینکه شرکت کنندگان در این دوره آموزشی پیش از شروع دوره با نرم افزار زوم آشنا شوند تا در اتصال به دوره با مشکل مواجه نباشند، افزود: همچنین استاندارد نژادی اسب کاسپین و فرم ارزیابی منتشر شده در سایت انجمن را شرکت کنندگان مطالعه کنند.
مدیرعامل انجمن حفاظت از اسب کاسپین ایران گفت: شرکت کنندگان می توانند سوالات خود از مدرسین پیش از شروع دوره به ایمیل انجمن ارسال کنند.
وی با بیان اینکه گواهی شرکت در دوره ارائه نمی شود، اظهارداشت: حضور در این دوره ها برای افرادی که داوطلب همکاری با انجمن به عنوان ارزیاب اسب کاسپین هستند الزامی است.
علاقه مندان می توانند حداکثر تا ۲ بهمن ۱۴۰۰ با ارسال آدرس ایمیل خود به info@caspianhorse.org یا شماره تلفن ۰۹۹۳۳۲۵۶۱۲۰ نسبت به ثبت نام اقدام تا لینک دعوت به دوره دو روز قبل از برگزاری برایشان ارسال شود.
حضور برای کلیه اعضای انجمن رایگان است. برای اطلاع از شرایط عضویت در انجمن و دریافت فرم عضویت می توانید به سایت انجمن به آدرس www.CaspianHorse.org مراجعه فرمایید.

انجمن حفاظت از اسب کاسپین ایران در استان البرز مستقر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403