طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش تقدیم هیات رئیسه مجلس شد


طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش تقدیم هیات رئیسه مجلس شد

تهران- ایرنا-رئیس کمیته آموزش و پرورش از پایان بررسی طرح ساماندهی، تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: این طرح در قالب 8 ماده برای طرح در صحن علنی تقدیم هیأت رئیسه شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار سیاسی ایرنا،مهدی اسماعیلی در گفت وگویی با تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در نشست امروز طرح ساماندهی، تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت که بر این اساس ۸ ماده از این طرح در نشست امروز به تصویب رسید.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر اساس این طرح وزارت آموزش و پرورش مکلف است در آزمون‌های استخدامی موضوع ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزش و پرورش با واحدهای دولتی و غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب ۱.۱ برای نمره مکتسبه آنها در آزمون محاسبه کنند و به ازای هر سال سابقه بیشتر حداکثر تا ۵ سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش یابد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات اضافه کرد: بر اساس این طرح افرادی که متقاضی استخدام در آموزش و پرورش هستند می‌توانند بر اساس رشته‌ خود در آزمون ماده ۲۸ شرکت کنند و پس از طی مراحل قبولی بتوانند در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

وی افزود: بررسی این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات به پایان رسید و این طرح برای بررسی در صحن مجلس، تقدیم هیأت رئیسه می‌شود. این طرح نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی را برطرف خواهد کرد، بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش این وزارتخانه با کمبود ۱۵۰ هزار معلم مواجه است و در این طرح جبران نیروی انسانی پیش‌بینی شده است.

اسماعیلی گفت: تاکنون طرح‌های مصوب در زمینه استخدامی معلمان معطوف به گذشته بوده ولی این طرح معطوف به آینده است و نیازهای آموزش و پرورش در آینده را برطرف خواهد کرد ضمن اینکه طرح مذکور به هیچ عنوان برای دولت بار مالی ندارد چرا که وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر به تمامی نیروهای غیررسمی خود حقوق پرداخت می‌کند و این طرح فقط قصد ساماندهی نیروهای غیررسمی را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!