استاندار فارس: تامین اعتبار طرح‌های محرومیت زدایی با جدیت پیگیری می‌شود


استاندار فارس: تامین اعتبار طرح‌های محرومیت زدایی با جدیت پیگیری می‌شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت:یکی از اهداف محرومیت زدایی جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است و به همین دلیل تخصیص اعتبارات محرومیت زدایی فارس اهمیت دارد و با جدیت پیگیری می‌شود؛ این اعتبارات نباید از هیچ استان دیگری کمتر باشد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، سه‌شنبه در جلسه قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی استان در شیراز افزود: باید با انعقاد تفاهم‌نامه با مجموعه‌هایی همچون بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان بخشی از اعتبارات مورد نیاز تکمیل طرح‌های محرومیت زدایی را تامین کنیم.
استاندار فارس با اشاره به فعالیت‌های قابل توجه این استان در حوزه مجمع‌های خیرین گفت: باید با انعقاد تفاهم‌نامه با مجمع خیرین، در حوزه سلامت، مدرسه سازی و تامین مسکن، به شکل مشارکت ۵۰ درصدی با دولت، زمینه اجرای طرح‌های محرومیت زدایی را بیش از گذشته فراهم کنیم.
ایمانیه، بر لزوم توجه به سطح کیفیت طرح‌های ویژه محرومین تاکید کرد و ادامه داد: از اعتبارات سفر رئیس جمهوری و همچنین اعتبارات سیل می‌توان برای تقویت پروژه‌های محرومیت زدایی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به مساله مهاجرت روستاییان بی توجه بود گفت:مهاجرت بی رویه سبب خالی شدن روستاها از سکنه و در مقابل گسترش بی رویه شهرها و توسعه حاشیه نشینی که خود معضلات و مشکلات بسیاری به دنبال دارد خواهد شد.

استاندار فارس افزود: اشتغال، معیشت و مسکن از جمله اصلی ترین دلایل مهاجرت از روستاها به شهرهاست که باید به طور همزمان با ایجاد مجتمع‌های مسکونی روستایی و زمینه سازی برای گسترش فرصت‌های شغلی متناسب با فضای روستاها، زمینه پابندی افراد به روستاها و حتی مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را فراهم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش