ضرورت علم روانشناسی در جامعه


ضرورت علم روانشناسی در جامعه

یک کارشناس ارشد مشاوره خانواده گفت:علم روانشناسی کمک می کند تا انسان ها بتوانند زندگی بهتری را تجربه کنند. در کنار داشتن احساس بهتر،دست به رفتارهای سالم تری بزنند و همین نشان دهنده سلامت روان آنها باشد .

ضرورت علم روانشناسی در جامعه
به گزارش میگنا زهرا شایان فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان گفت: آدمی در هر حال در چرخه احساس افکار و رفتار درگیر است و درهر لحظه در این چرخه در گردش است. احساس درست، نتیجه افکار درست است و بازتاب آن رفتار شایسته می باشد.
وی بیان داشت: علم روانشناسی به انسان کمک می کند تا با شناسایی خویشتن خویش افکار سالم را از افکار ناسالم و ناکارآمد تشخیص بدهد و در لوای آن بتواند احساسات را به خوبی تشخیص دهد ودر خود تجربه کند و البته که به بهترین شکل بروز دهد و دست به رفتارهای کارآمد بزند و حتی توان قدرت تصمیم گیری را در خود بالا ببرد.

شایان فر ادامه داد: علم روانشناسی کمک می کند تا ارتباطات سالمی را انسان ها در کنار هم تجربه کنند؛ ارتباطاتی که به دور از خطاهای شناختی و بر مبنای اصول ارتباط موثر باشد و نیازهای اساسی انسان در آن مورد توجه قرار گیرد و ارزش های وجودی هر شخص خدشه دار نشود.

این مشاور خانواده اظهار داشت: علم روانشناسی، کمک می کند تا انسان ها بتوانند در کنار هم بهتر زندگی کنند ؛ همدیگر را بهتر بپذیرند و یکدیگر را با تمام خصایصی که دارند پذیرا باشند و محترم بشمارند.

شایان فر گفت: علم روانشناسی سعی دارد به انسان ها کمک کند به جای اینکه یکدیگر را قضاوت کنیم ، شماتت کنیم، تنبیه کنیم، یا مجازات کنیم، پذیرنده های خوبی باشیم و با یکدیگر همدلی کنیم و سعی کنیم در هر شرایطی خود را در جایگاه شخص مقابل زندگی کنیم.

وی افزود: این علم آسودگی خیال را برای ما به همراه می آورد زیرا به من و تمام انسان ها این پیام را مخابره می کند که ما نمی‌توانیم دیگران را کنترل کنیم، یا دیگری را تغییر دهیم و تنها می توانیم روی خودمان کنترل داشته باشیم پس ما مسئول زندگی خودمان هستیم.

کارشناس ارشد مشاوره خانواده توضیح داد: هر آنچه بر ما می گذرد، هر اتفاقی که برای ما روی می‌دهد، یا خودم در آن نقش دارم و یا اجازه داده ام که بر من اتفاق بیفتد؛ یا کمک کرده ام که این اتفاق بر من بگذرد؛ این بزرگترین دستاورد علم روانشناسی است که انسانها را واقعیت پذیر و مسئولیت پذیر می کند.

زهرا شایان فر با بیان اینکه بزرگترین داشته یک جامعه‌ فرهیخته این است که افراد آن بدانند پیامد رفتاری هر موضوعی چیست، گفت: امیدوارم که بتوان از علم روانشناسی به بهترین شکل در جامعه استفاده کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق ورودی موبایل‌های بالای 600 دلار ابلاغ شد