«مادرانه‌ها» بخش ویژه جشنواره بین المللی شعر فجر شد


«مادرانه‌ها» بخش ویژه جشنواره بین المللی شعر فجر شد

دبیر علمی جشنواره بین المللی شعر فجر از افزوده شدن بخش ویژه «مادرانه‌ها» به این جشنواره ادبی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان- قربان ولیئی دبیر علمی جشنواره بین المللی شعر فجر گفت: امسال بخش ویژه شعر فجر به مادرانه‌ها اختصاص دارد.

این تصمیم از آنجا گرفته شده که در صد سال اخیر به مادر توجه شد و در ساحت شعر آیینی از حضرت زهرا (س) با عنوان «مادر» یاد می‌شود. در بخش «مادرانه‌ها» شعر‌هایی بررسی می‌شوند که در حوزه مادر سروده شده باشند.

به گفته دبیر علمی جشنواره شعر فجر، موضوع مادر حوزه مغفولی در ادبیات کلاسیک است.

جشنواره شعر فجر امسال مطابق آیین نامه آن اجرا می‌شود. تنها هرسال بخش‌های جنبی به این جشنواره ادبی افزوده می‌شد. از جمله آن‌ها می‌توان به بخش ویژه شعر جوان اشاره کرد که در دو دوره پیش برگزار شد.

در دوره اولی که بخش شعر جوان به جشنواره بین المللی شعر فجر افزوده شد، سعید بیابانکی دبیرعلمی جشنواره بود و به دلیل حاشیه‌های پیش آمده در این بخش، برگزیدگان آن معرفی نشدند.

بیش از ۴ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر فجر امسال ارسال شد. تعدادی از این آثار واجد شرایط شرکت در جشنواره نبودند و در نهایت هزار و ۹۰ اثر در بخش شعر سپید و نو، ۸۶ اثر در بخش ترانه و شعر محاوره، ۹۲۲ اثر در بخش شعر کلاسیک، ۳۶۴ اثر در بخش شعر کودک و نوجوان و ۱۳۷ اثر با موضوع درباره شعر واجد شرایط شرکت در این جشنواره ادبی شناخته شدند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی