مذاکرات وین پیشرفت اندکی داشته است


مذاکرات وین پیشرفت اندکی داشته است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی نشست خبری به اظهار نظر درباره مسائل مختلف از جمله مذاکرات وین، تنش‌ها با روسیه بر سر اوکراین پرداخت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در امور سیاسی بامداد چهارشنبه با حضور در نشست خبری، به سوالات خبرنگاران درباره مسائل مختلف پاسخ داد.

پرایس در پاسخ به سوالی درباره روند مذاکرات رفع تحریم‌های ایران با گروه ۱+۴ در وین و اینکه وضعیت در چه شرایطی قرار دارد، گفت: «در مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای با ایران پیشرفت اندکی وجود دارد».

او در این‌باره توضیح داد: «اطلاعات جدید خاصی ندارم. این دور [از مذاکرات] ادامه دارد صحبت از پیشرفت اندکی است که در روزهای اخیر شاهد آن بوده‌ایم. اگر می‌خواهیم در موقعیتی باشیم که بتوانیم برجام را نجات دهیم و از امتیازدهی‌های غیرحرفه‌ای اطمینان حاصل کنیم، این پیشرفت باید بیشتر از میزان کنونی باشد».

بامداد سه‌شنبه بود که «مخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت نمایندگان کشورهای عضو برجام، بدون حضور ایران، نشستی را با نماینده آمریکا برگزار کردند تا به بررسی متون بپردازند.

پرایس سپس به موضوع تنش‌های اخیر کشورهای غربی با روسیه بر سر بحران ساختگی و موهوم مبنی بر حمله احتمالی مسکو به اوکراین پرداخته و ادعاهای قبلی را تکرار کرد: «اگر روسیه به اوکراین حمله کند یا این کشور را بی‌ثبات کند، تحریم‌های شدیدی علیه آن وضع خواهیم کرد».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، این دیپلمات آمریکایی توضیح داد: «در صورت تهاجم به اوکراین، ممکن است مجبور شویم به موازات تحریم‌های اروپا، ما هم روسیه را تحریم کنیم».

پرایس در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان از تنش‌زایی بیشتر در این منطقه اجتناب کرد، گفت: «کاهش تنش روسیه به معنای خروج نیروها از مرز اوکراین و توقف اقدامات تحریک‌آمیز است».

وی همچنین اظهار داشت که آمریکا در سال جاری، ۴۵۰ میلیون دلار به اوکراین کمک نظامی انجام داده و به این کار ادامه خواهد داد.

پیش از این، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه موضوع مذاکرات آتی مسکو-واشنگتن باید درباره عدم عضویت اوکراین در ناتو باشد، گفت اگر آمریکا و ناتو در این‌باره گفتگو نکنند با بدترین تهدید علیه امنیت خود مواجه می‌شوند.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها