پهپادهای حزب الله کابوس جدید صهیونیست ها


پهپادهای حزب الله کابوس جدید صهیونیست ها

مقامات رژیم صهیونیستی که تا چند سال پیش رویایی ایده «نیل تا فرات» را در سر می پروراندند، امروزه با چالش برگی به نام مقاومت در داخل سرزمین های اشغال و همچنین هژمونی (قدرت برتر) «حزب الله» در شمال فلسطین اشغالی روبه رو هستند، قدرتی که صهیونیست ها را در سرزمین های اشغالی محصور کرده است.

پیروزیهای چند سال گذشته جنبش حزب الله لبنان در جبهه های مختلف به ویژه علیه رژیم صهیونیستی و تقویت قدرت نظامی، موشکی و پهپادی این جنبش، در کنار تقویت قدرت موشکی مقاومت فلسطین، به کابوسی برای سران این رژیم تبدیل شده است.

نگرانی صهیونیستها در یکسال گذشته بیشتر هم شده است، چرا که در این مدت دو قضیه ثابت کرد که گنبد باصطلاح «آهنین» این رژیم ناکارآمد است و توان مقابله با موشک های نقطه زن حزب الله و مقاومت فلسطین را ندارد.

یکی از مسایلی که موجب افزایش نگرانی صهیونیست ها شده، برخورد حدود ۹۰ درصد از راکت ها و موشک های مقاومت فلسطین در جنگ ۱۲ روزه به مراکز نظامی و اقتصادی صهیونیستها در سرزمین های اشغالی بود که در ۳۱ اردیبهشت سال جاری (۱۴۰۰) پایان یافت.

حزب الله از زمان تاسیس در سال ۱۹۸۲ و در طول اشغال لبنان از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، توانست ضربات بیشمار و کاری به نظامیان اشغالگر وارد کند که در سال ۲۰۰۰ ثمره این جهاد و مقاومت پیروزی بر ارتش صهیونیستی و خروج خفت بار آن از جنوب لبنان بود که در تاریخ جنگ های کشورهای عربی با صهیونیست ها بی نظیر و نقطه عطف بود.

دومین شکست ارتش رژیم صهیونیستی از حزب الله به جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ باز می گردد که این جنگ به کابوسی برای صهیونیست ها تبدیل شد؛ کابوسی که تا به امروز نیز ادامه دارد و روز به روز به آن افزوده می شود.

با آغاز بحران سوریه در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ که با هماهنگی جبهه آمریکایی- عربی – صهیونیستی و با ورود تروریست های تکفیری مورد حمایت این جبهه پس از چندی به جنگی بین المللی تبدیل شد و در مقابل با ورود حزب الله و دیگر گروه های جبهه مقاومت اسلامی به نبرد دفاعی سوریه، فصل دیگری از درخشش رزمندگان حزب الله و دیگر گروه های مقاومت اسلامی در سوریه آغاز گردید که موجب شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان یکی از خشن ترین و قوی ترین گروه های تروریستی جهان در آذرماه سال ۱۳۹۶ ختم شد، هرچند هنوز برخی دیگر از گروه های تروریستی در شمال سوریه حضور دارند، ولی به نظر کارشناسان مسایل نظامی، تهدید مهمی به شمار نمی روند.

مقامات صهیونیست فکر می کردند که با ورود حزب الله به جنگ سوریه و تلفات بخشی از نیروها، این جنبش ضعیف می شود، ولی قضیه برعکس شد و خون شهدای حزب الله موجب پربارتر و قوی تر شدن حزب الله گردید و تجربه ای جدید و ارزنده به کوله بار جنبش اضافه شد.

در دو دهه گذشته به ویژه پس از جنگ ۳۳ روزه حزب الله توانسته به غیر از نیروهای رزمی خود که به بیش از ۱۰۰ هزار رزمنده رسیده، در زمینه موشک های نقطه زن و پهپادی به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند که این امر موجب پریشان حالی مقامات رژیم صهیونیستی شده است، به حدی که محافل امنیتی و نظامی این رژیم نگرانی شدید خود را از پیشرفت حزب‌الله در زمینه موشکی و پهپادی را ابراز کرده اند.

در روزها و ماه های اخیر، محافل ارشد امنیتی در تل آویو نگرانی شدید خود را از تحول بزرگی که به دنبال پیشرفت قابل توجه حزب الله لبنان در زمینه پهپادها، در معادله بازدارندگی این جنبش با رژیم اشغالگر صهیونیستی به وجود آمده، ابراز و تاکید کردند که پهپادهای حزب الله از مهمترین سلاح‌ها در جنگ آینده خواهند بود و ممکن است که اوضاع را میان این جنبش و اسرائیل شعله ور کند.

در همین راستا «عاموس هرئیل» کارشناس امور نظامی رژیم صهیونیستی چند روز پیش در روزنامه عبری «هآرتص» به نقل از مقامات ارشد امنیتی و نظامی تل‌آویو گزارش داد که پهپادهای حزب‌الله در وهله نخست برای جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی و همچنین انجام عملیات نظامی که نیاز به دقت بالا دارد و در درگیری‌های روزانه میان حزب الله و ارتش اسرائیل در جنگ آینده انجام خواهد شد، استفاده می‌شود.

این کارشناس صهیونیست تصریح کرد که حزب‌الله لبنان از پهپادها برای انجام مأموریت‌های جمع آوری اطلاعات تاکتیکی به منظور آماده سازی شرایط انجام عملیات نظامی در عمق جبهه اسرائیل استفاده می‌کند.

از طرف دیگر نهادهای امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه هآرتص توضیح دادند که حزب الله از طریق این پهپادها همزمان بر فعالیت ارتش اسرائیل در مرز با لبنان، نظارت می‌کند و این پهپادها از مهم‌ترین سلاح‌هایی خواهند بود که در جنگ بعدی میان حزب الله و اسرائیل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مرکز تحقیقات صهیونیستی «آلما» نیز اخیراً در گزارش خود اعلام کرد که حزب‌الله حدود ۲۰۰۰ پهپاد در اختیار دارد و از دهه ۹۰ از این فناوری استفاده می‌کند.

همچنین محافل و کارشناسان رژیم صهیونیستی اخیراً نگرانی عمیق خود را از تصاویری که حزب الله از یک پهپاد به نمایش گذاشته، ابراز کردند. شبکه «کان» رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد، تصاویر نشان داده شده از پهپاد حزب‌الله این فرضیه را تقویت می‌کند که در مرحله بعدی با حزب الله به گونه‌ای کاملا متفاوت از آنچه که در سال ۲۰۰۶ دیدیم، روبرو خواهیم شد.

در ادامه گزارش این شبکه صهیونیستی آمده است، در واقع حزب الله اکنون دیگر یک سازمان نیست، بلکه یک ارتش به تمام معناست و ارتش اسرائیل نیز به خوبی از این واقعیت آگاه است.

همچنین چند روز قبل روزنامه صهیونیستی «جروزولم پست» در گزارشی نوشت، بازی «موش و گربه» در مرزهای شمالی (مرز لبنان و فلسطین اشغالی) با افزایش تهدیدات حزب‌الله و یگان ویژه آن که سالها در سوریه فعال بوده، باید تمام شود.

در ادامه این گزارش تأکید شد، تهدید واقعی در مرزهای شمالی از سوی یگان نخبه حزب‌الله معروف به یگان «رضوان» است که نام آن برگرفته از نام «عماد مغنیه» (فرمانده ارشد نظامی شهید حزب‌الله) معروف به «حاج رضوان» است؛ فرمانده‌ای که در سال ۲۰۰۸ در دمشق ترور شد (به شهادت رسید).

در ادامه این گزارش همچنین به توان موشکی قوی حزب الله اشاره شده و از آن به عنوان تهدید اساسی علیه صهیونیست ها تاکید شده و آمده است، زرادخانه موشکی حزب الله خطری بالقوه برای رژیم اسراییل می باشد و ارتش این رژیم معتقد است که جنگ آینده شاهد تلاش برای بازگرداندن جنگ به جبهه داخلی خواهد بود.

از جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ که حزب‌الله زرادخانه موشکی خود را بازسازی کرد، برآوردها حاکی از آن است که این جنبش حدود ۳۰۰ هزار موشک از انواع مختلف در اختیار دارد که بسیاری از آنها می‌توانند به عمق سرزمین های اشغالی برسند و اهداف مشخص شده را هدف قرار دهند. صهیونیست‌ها بارها اعتراف و پیش‌بینی کرده اند که در صورت وقوع جنگ، روزانه حداقل ۲۰۰۰ موشک از سوی رزمندگان این جنبش به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شود.

البته در کنار نگرانی و وحشت مقامات رژیم صهیونیستی از حزب الله باید موضوع قدرت جنبش های فلسطینی در داخل سرزمین های اشعالی را به آن اضافه کرد، موضوعی که به چالش مهمی برای مقامات تل آویو تبدیل شده است.

روزنامه عبری زبان «معاریو» شنبه گذشته در گزارشی نسبت به فروپاشی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در جنگ آتی با فلسطینیان هشدار داد.

در گزارش معاریو از ضعف در جبهه داخلی اسرائیل پرده برداشته شده که چالش بزرگی برای ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی به‌ویژه پس از وقایع شهرهای عربی فلسطین اشغالی در ماه می ۲۰۲۱ است.

این گزارش افزود: فروپاشی جبهه داخلی به معنای فروپاشی ارتش و نیروهای امنیتی اسرائیل است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی ۷۵ میلیارد «شیکل» (واحد پول رژیم صهیونیستی) برای حمایت از جبهه داخلی هزینه کرده است، در حالی که ۲۰ میلیارد دلار هم برای سرویس امنیت داخلی اختصاص پیدا کرده است.

معاریو افزود: با این حال، ارتش اسرائیل برنامه خاص و مشخصی برای دفاع از شهرک‌های مهاجرنشین (صهیونیستی) در مرزهای شمالی [فلسطین اشغالی] ندارد.

در روزها و ماه های اخیر نگرانی صهیونیستها با اعلام اخبار مختلف از تقویت قدرت نظامی و موشکی حزب الله و مقاومت فلسطین و ضدصهیونیستی روز به روز افزایش یافته است و منابع عبری چندی پیش گزارش دادند، که مقامات تل آویو نگران هدف قرار گرفتن مخازن مواد خطرناک در بندر «حیفا» توسط موشک‌های حزب الله لبنان هستند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی نوشته است که ارتش اسرائیل چندین سناریو در خصوص جنگ با حزب الله را پیش بینی کرده که مهمترین آنها حمله به مخازن حاوی مواد شیمیایی خطرناک در شهر حیفا و همچنین آسیب این بندر با موشک های نقطه‌زن از لبنان است.

در این گزارش آمده است که فرماندهی جبهه داخلی اسراییل (رژیم صهیونیستی)، پلیس و گروه های امداد و نجات افزون بر ایجاد طرحی برای تعامل با انفجارهای مهیبی که پس از برخورد موشک‌های حزب الله رخ خواهد داد، باید برنامه‌ای نیز برای تخلیه چهار درصد از ساکنان این مناطق (اراضی اشغالی) آماده کنند.

بر اساس این گزارش، طی سال‌های اخیر، ارتش اسراییل تلاش کرده است تا سامانه های ضد موشکی خود را ارتقا بخشیده تا از خطر برخورد موشک ها با تأسیسات راهبردی در حیفا جلوگیری کند، یا دست‌کم میزان و نوع مواد انبار شده در این شهر را کاهش دهد، اما با این وجود همچنان بر این باور است که مواد انبار شده در بنادر حیفا و «اشدود» برای موشک‌های حزب‌الله یک هدف راهبردی به شمار می‌آیند.

معاریو اضافه کرده است که تفاوت اصلی شرایط کنونی با جنگ سال ۲۰۰۶ آن است که حزب‌الله امروز موشک‌های نقطه‌زن در اختیار دارد که این مسأله در درگیری‌ آینده بسیار حایز اهمیت است.

این گزارش مدعی است که ارتش رژیم صهیونیستی مقایسه‌ای میان موشک‌های حزب‌الله و سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی انجام داده است و دریافته که ۶ درصد از موشک‌های حزب‌الله با عبور از سامانه دفاعی با ساختمان‌ها برخورد خواهند کرد، در حالی که کارشناسان مسایل نظامی و سیاسی معتقدند که حداقل ۶۰ درصد از موشک های حزب الله از تور گنبد آهنین خواهند گذشت.

شبکه ۱۲ تلویزیونی رژیم صهیونیستی نیز پیشتر گزارش داده بود که برآورد پدافند هوایی ارتش این رژیم این است که در درگیری های آتی در مرزهای شمالی یا مرزهای غزه، حماس و حزب الله از پهپادهای انتحاری علیه این رژیم استفاده خواهند کرد.

همچنین بارها مقام های نظامی رژیم صهیونیستی از حملات گسترده موشکی حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی در صورت وقوع یک رویارویی مستقیم هشدار داده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی در راستای ترس از قدرت حزب الله و مقاومت اسلامی، طی چند سال اخیر رزمایش های گوناگونی را انجام داده و جنگ روانی رسانه‌ای کاملی را در این زمینه به راه انداخته است. این جنگ رسانه‌ای در عین آنکه تلاش می‌کند افکار عمومی را در فلسطین اشغالی هدایت کند، اما اعترافات و اذعان‌هایی را نیز در خود دارد. مهمترین مسئله‌ای که این روزها از زبان رسانه‌های رژیم صهیونیستی به آن اذعان شده، توانمندی‌های حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین در صورت وقوع یک درگیری با رژیم صهیونیستی و هراس‌هایی است که این رژیم از حزب الله و مقاومت فلسطین دارد.

روزنامه صهیونیستی معاریو در مقاله‌ای که چندی پیش منتشر کرده بود، مهمترین نقاطی که از سوی حزب‌الله لبنان می‌تواند در سرزمین های اشغالی مورد حمله قرار گیرد را به عنوان مهمترین هراس و نقطه ضعف کنونی این رژیم معرفی کرده است.

براساس گزارش روزنامه عبری معاریو در منطقه صنعتی نزدیک خلیج و بندر حیفا مقدار قابل توجهی مواد خطرناک وجود دارند که می‌توانند خسارت‌هایی بزرگی را به اسراییل وارد کند و در عین حال سکنه زیادی نیز در این منطقه اقامت دارند که در معرض این مواد خطرناک قرار گرفته‌اند.

طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفته تا از خطرات این تأسیسات در خیلج و بندر حیفا کاسته شود، یا میزان مواد شیمیایی و نوع آنها کاهش و تغییر یابند، اما با این حال باز هم این منطقه یک هدف استراتژیک به حساب می‌آید که شامل تاسیسات بندرهای حیفا و اشدود می شود.

آنچه در این گزارش از زبان یک رسانه اشغالگران به عنوان هراس صهیونیست‌ها در صورت درگیری با حزب الله بیان شده است، همان اهدافی می باشد که سپتامبر ۲۰۱۷ و آگوست ۲۰۲۰ از زبان «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان بیان شده است، اما این بار صهیونیستها همه هراس خود را روی دو نکته متمرکز کرده‌اند و آن هم موشک‌های نقطه زن و پهپادهای حزب الله است. معاریو در گزارش خود اعلام کرده که حزب الله کنونی با حزب الله ۲۰۰۶ این تفاوت را دارد که در حال حاضر موشک‌های نقطه زن را به تعداد قابل توجهی که می‌تواند اسراییل (رژیم صهیونیستی) را به خطر اندازد، در اختیار دارد.

نگرانی و هراس صهیونیستها در ماه های اخیر دوباره از آنجا تشدید شد که سید حسن نصرالله پس از اقدام جنایت بار تروریستهای وابسته به حزب «القوات اللبنانیه» (نیروهای لبنانی) در منطقه «الطیونه» بیروت به سرکردگی «سمیر جعجع» عامل صهیونیستها در لبنان، طی سخنانی خطاب به جعجع گفت که «بدان، ساختار نظامی حزب الله شامل ۱۰۰ هزار نیرو است، اما ما این رزمندگان را برای جنگ داخلی تجهیز نکرده ایم، بلکه این کار برای دفاع از کشورمان در برابر دشمنان انجام شده است».

سخنان دبیرکل حزب الله گویی بنزینی بود بر آتش هراس صهیونیستها و کابوس آنها را دو چندان کرد، چرا که تا پیش از آن صهیونیستها آمار نیروهای حزب الله را ۳۰ هزار نفر می دانستند و با اعلام این خبر شوک عمیقی در سرزمین های اشغالی حاکم شد.

پهپادهای حزب الله کابوس جدید صهیونیست ها

چندی قبل منابع وابسته به رژیم صهیونیستی به هراس و وحشت تل آویو از حزب الله اذعان و اعلام کردند که بر اساس برآوردهای موسسات امنیتی اسرائیل، اگر حماس بیش از ۷۰۰ موشک در دو روز جنگ اخیر شلیک کرد، حزب الله سه برابر آن را شلیک خواهد کرد. یعنی جبهه داخلی به ویژه در شمال باید آماده حملات حزب الله و بیش از ۲۱۰۰ موشک و راکت ظرف دو روز باشد، علاوه بر آن که حزب الله در جریان جنگ با سلاح های نقطه زن، مواضع راهبردی در اسرائیل را هدف قرار خواهد داد و دوره آتی بسیار پرتنش خواهد بود.

نکته ای که این روزها موجب تشتت صهیونیستها شده به غیر از آمار رزمندگان این جنبش، شمار موشک های حزب الله و پهپادهای این جنبش می باشد که تعداد آن چند برابر رزمندگان این جنبش اعلام شده است، موشک هایی که بسیاری از آنها نقطه زن بوده و در صورت خطای صهیونیستها، مراکز راهبردی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی با خاک یکسان خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...