حمید رسایی: جشنواره عمار مطالبه‌گر آرمان‌های انقلاب است


حمید رسایی: جشنواره عمار مطالبه‌گر آرمان‌های انقلاب است

تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار گفت: هدف و اصول جشنواره مردمی عمار این بود که مطالبه‌گر آرمان‌های انقلاب و حقوق مردم باشد و در تمام این سال‌ها توانسته است که در این مسیر باقی بماند و سال به سال بر غنا و ریشه خود اضافه کند.

حمید رسایی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تاکید بر جایگاه و اهمیت جشنواره مردمی فیلم عمار، اظهار داشت: جشنواره عمار با یک هدف و بر اساس اصولی شکل گرفت و هدف و اصول آن این بود که مطالبه گر آرمان های انقلاب و حقوق مردم باشد.

وی ادامه داد: رسالت و ماهیت جشنواره عمار این بود که بدون لکنت و با صراحت جلو برود، به ویژه بعد از فتنه و کودتای سال ۸۸؛‌ در تمام این سالها جشنواره عمار توانسته است که در این مسیر باقی بماند و سال به سال بر غنا و ریشه خود اضافه کند.

نماینده اسبق تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند روبه رشد جشنواره مردمی فیلم عمار خاطرنشان کرد: عمار در طی دوازده دوره‌ای که برگزار شد، موفق گردید تا کم کم به یک حرکت فرهنگی در داخل کشور بدل شود که تاثیرگذاری خود را داشته باشد.

مولف کتاب آغاز یک پایان (۱۳۸۱) تصریح کرد: کشف استعدادها طی این سالها یکی از وظایف جشنواره عمار بود که به خوبی در این زمینه موفق شده و توانسته است که این استعدادها را پیدا و معرفی کند.

وی افزود:‌ برخی از این استعدادها امروز آثار بهتر و غنی تری را در سطوح بالاتر عرضه می کنند و در مجموع، این جشنواره، رویداد موفقی بوده است.

«عمار» جشنواره‌ای به غایت مردمی بوده است

رسایی در پاسخ به این پرسش که مردمی بودن جشنواره عمار را چگونه ارزیابی می‌کند، تصریح کرد: جشنواره هم در اکران هم در برگزاری مراسم تاجایی که توانسته مردمی بوده است و شاید هیچ کدام از جشنواره های ما تا به این اندازه مردمی نبوده اند.

وی ادامه داد:‌ ما جشنواره ای مردمی به شکلی که عمار اعلام موجودیت کرده و بالیده است را در این سالها نداشته ایم.

نویسنده کتاب بازی ترور (۱۳۸۰) با تاکید بر نیاز حمایت‌های دولتی از رویدادهای فرهنگی یادآور شد: طبیعی است که رویکرد دولت ها و کمکی که می توانند به برگزاری و حمایت از این جشنواره داشته باشند، می تواند به غنای آن یاری رساند.

وی اظهار داشت: انتظار از دولت حاضر این است که حمایت ها از این جشنواره بتواند بهتر از گذشته انجام شود و به رشد آن کمک برساند.

جشنواره مردمی فیلم عمار رویدادی سینمایی است که دی ماه هر سال برگزار می‌شود و دوازدهمین دوره این جشنواره روز گذشته با برگزاری آیین افتتاحیه در حوزه هنری آغاز به کار کرد.

برنامه اکران آثار دوازدهمین جشنواره فیلم عمار، از امروز ۱۹ دی‌ماه تا ۲۳ دی‌ماه در سینما فلسطین تهران و شهرستان‌ها برقرار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک