پول خود را پای هزینه های هنگفت کارمزد انتقال ارز دیجیتال ندهید


 شبکه های انتقال ارز دیجیتال اگر تجربه کار با ارز دیجیتال را داشته باشید، حتما با گزینه‌ انتخاب شبکه انتقال یا پیغام‌هایی از این دست مواجه شده‌اید. فعالیت‌های مختلف ارز دیجیتال، شامل سپرده سازی، نقل و انتقال، معامله و خرید و فروش، ازطریق شبکه های انتقال ارز دیجیتال انجام می‌شوند. درواقع، مسیری که ارزهای دیجیتال هنگام جابه‌جایی طی می‌کنند را شبکه...

پول خود را پای هزینه های هنگفت کارمزد انتقال ارز دیجیتال ندهید

شبکه های انتقال ارز دیجیتال

اگر تجربه کار با ارز دیجیتال را داشته باشید، حتما با گزینه‌ انتخاب شبکه انتقال یا پیغام‌هایی از این دست مواجه شده‌اید. فعالیت‌های مختلف ارز دیجیتال، شامل سپرده سازی، نقل و انتقال، معامله و خرید و فروش، ازطریق شبکه های انتقال ارز دیجیتال انجام می‌شوند.

درواقع، مسیری که ارزهای دیجیتال هنگام جابه‌جایی طی می‌کنند را شبکه انتقال می‌گویند.این شبکه‌ها برپایه تکنولوژی بلاک چین استوار هستند و انواع مختلفی دارند. برای معامله یا تبادل ارز دیجیتال، درمرحله اول باید نوع شبکه بلاک چینی که یک ارز دیجیتال در آن منتشر شده را درنظر داشته باشید تا بتوانید ادامه مسیر را طی کنید.

درادامه این مطلب، با انواع مختلف شبکه ارز دیجیتال آشنا می‌شوید، همچنین روش‌هایی ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید برای خرید ارز دیجیتال و شارژ صرافی خارجی با کمترین کارمزد اقدام کنید.

چگونه با کمترین کارمزد ارز دیجیتال بخریم؟

پول خود را پای هزینه های هنگفت کارمزد انتقال ارز دیجیتال ندهید

همیشه برای معامله‌گران ارز دیجیتال، به‌خصوص کاربران داخل ایران، این سوال وجود دارد که کدام شبکه های انتقال ارز دیجیتال کمترین کارمزد تراکنش را دریافت می‌کنند؟ لیست شبکه‌های با کارمزد کم شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

Stellar

استلار یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال برای خرید است، زیرا بلاک چین آن بسیار سریع عمل می‌کند و پرداخت‌ها حداکثر ظرف چند ثانیه تایید و تسویه می‌شوند. میانگین هزینه‌های تراکنش در این شبکه به طرز چشمگیری پایین است و به 0.00001 لومن (توکن استلار) می‌رسد. به‌عبارت دیگر شما برای هر تراکنش بر اساس قیمت فعلی Lumen، تقریبا 0.0000035 دلار پرداخت می‌کنید، یعنی کمتر از 1 تومان!

IOTA

شبکه ارز دیجیتال IOTA هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند، چراکه هیچ ماینری در آن وجود ندارد! هر تراکنش در این شبکه را می‌توان بدون نیاز به قدرت محاسباتی انجام داد که این ویژگی نیاز به پرداخت هرگونه هزینه را از بین می‌برد. با داشتن نرخ کارمزد صفر، ویژگی که باعث افزایش قیمت این توکن می‌شود تقاضای بالای کاربران است. تایید تراکنش‌ها در این شبکه به‌طور متوسط بین 10 تا 12 ثانیه طول می‌کشد.

Cardano

کاردانو یک ارز دیجیتال فوق‌العاده محبوب، با سرعت و مقیاس پذیری بالا است. باوجود کارمزد کم این شبکه، باید بگوییم که در مقایسه با گزینه‌های قبلی، ADA هزینه تراکنش قابل توجهی دریافت می‌کند که معمولا بین 0.15 تا 0.18 آدا است.

لایت کوین (LTC)

شبکه لایت کوین در همان ابتدا برای از بین بردن مشکلات مربوط به هزینه‌ تراکنش‌ها طراحی شده بود. مبلغ کارمزد در این شبکه به‌طور متوسط ​​حدود 0.007 دلار برای هر تراکنش است و تایید هر تراکنش حدود چند دقیقه طول می‌کشد. این ارز دیجیتال یکی از قدیمی‌ترین گزینه‌ها در بازار است که به‌دلیل شباهت بسیار زیاد با بیت کوین،‌ محبوبیت بالایی دارد.

DASH

Dash، که به‌انگلیسی مخفف عبارت “نقد دیجیتال” است، به‌سرعت به یک انتخاب محبوب در بین سرمایه گذاران و کاربران ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. میانگین کارمزد تراکنش برای دش بین 0.2 تا 0.3 دلار است که این رقم به‌طور قابل توجهی ارزان‌تر از بیت کوین است. علاوه‌بر آن، تراکنش‌ها در این شبکه ارز دیجیتال، با سرعت بالاتری انجام می‌گیرند.

انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال

پول خود را پای هزینه های هنگفت کارمزد انتقال ارز دیجیتال ندهید

همانطور که پیش‌تر گفتیم، شبکه های انتقال ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند، نام قالب یک توکن به شبکه بلاک چینی که روی آن ساخته شده است بستگی دارد. انواع این شبکه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

شبکه ERC20

ERC-20 محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین استاندارد توکن است. بیشتر توکن‌هایی که در CoinMarketcap.com مشاهده می‌کنید، توکن‌های ERC20 هستند که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده‌اند و از قوانین شبکه ERC20 پیروی می‌کنند. درواقع، این استاندارد شامل قوانینی است که با استفاده از آنها، می‌توان به توسعه ارز دیجیتال در بلاک چین اتریوم پرداخت.

این استاندارد، 5 عملکرد اصلی دارد:

* موجودی توکن در هر کیف پول اتریوم را پیگیری می‌کند.

* این استاندارد می‌تواند پس از ایجاد توکن، تمام توکن‌ها را به یک کیف پول ارسال کرده یا آن‌ها را در بین سرمایه‌گذاران ICO توزیع کند.

* مالکان توکن را قادر می‌سازد تا پس از عرضه اولیه، توکن‌های خود را با یکدیگر مبادله کنند.

* به سایر حساب‌ها اجازه می‌دهد تا مقدار معینی توکن از حساب اصلی برداشت کنند.

* برای مشاهده مقدار توکن‌هایی که حساب تایید شده از حساب اصلی برداشته است کاربرد دارد.

علاوه بر آن، ERC-20 برای بسیاری از عرضه‌های اولیه سکه بین سال‌های 2016 تا 2018 استفاده شده و به رونق این سکه‌ها کمک کرده است. امروزه، بسیاری از آلت کوین‌ها از این شبکه پرداخت استفاده می‌کنند. نمونه‌های موفق آنها شامل ChainLink (LINK)، Dai (DAI) و Basic Attention Token (BAT) هستند.

توجه داشته باشید که دو مفهوم ETH (اتر) و ERC-20 با یکدیگر متفاوت هستند، اتر توکن بومی بلاک چین اتریوم است و به‌عنوان سوخت شبکه عمل می‌کند، اما ERC-20 استانداردی است که برای ایجاد قراردادهای هوشمند باید رعایت شود.

شبکه TRC 20

TRC20 یک استاندارد توکن برای تولید و مدیریت توکن‌ها در بلاک چین ترون است. تمام توکن‌ها در این شبکه فقط درصورتی توسط کیف پول‌های دیجیتال پشتیبانی می‌شوند که از قوانین مشخص‌شده در قراردادهای TRC20 پیروی ‌کنند.

شبکه TRON برپایه سیستم عامل قراردادهای هوشمند ساخته شده و از همان زبان Solidity استفاده شده برای برنامه نویسی قراردادهای اتریوم استفاده می‌کند. درنتیجه، تمام توکن‌ها و قراردادهای هوشمند ترون با شبکه اتریوم سازگار هستند. این بدان معناست که توکن‌های TRON را می‌توان در شبکه اتریوم استفاده کرد و برعکس.

برخلاف ETH که از مکانیزم اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند، شبکه TRON از روش اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. این وجه تمایز باعث می‌شود که این شبکه نه تنها از نظر سرعت تراکنش، بلکه درزمینه کارمزد هم عملکرد بهتری از خود نشان دهد. این شبکه انتقال ارز دیجیتال، دارای میانگین زمان 3 ثانیه در هر بلوک است که این زمان در اتریوم 15 ثانیه برآورد شده است.

شبکه BEP20

BEP20 دومین استاندارد محبوب برای توسعه رمز ارزها است که بسیاری از توکن‌های جدید در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) از آن استفاده می‌کنند. این استاندارد به‌عنوان یک پسوند برای ERC-20 ایجاد شد؛ بنابراین، تمام ویژگی‌های آن را به ارث برده است.

بسیاری از مردم نمی‌دانند که این توکن با ETH سازگار است و حتی روشی سریع‌تر و کم هزینه‌تر برای پردازش تراکنش‌ها ارائه می‌دهد. این بدان معناست که شما می‌توانید از بلاک چین هوشمند بایننس برای انتقال توکن های ERC20 با سرعت بسیار بیشتر و هزینه بسیار کم استفاده کنید. البته، علاوه‌بر ERC-20، بسیاری از توکن‌های دیگر از جمله بیت کوین، اتر، لایت کوین و USDT را نیز می‌توان با استفاده از BEP-20 منتقل کرد.

از دیگر مزایای شبکه پرداخت BEP-20 می‌توان به سازگاری با توکن‌های BEP-2 وERC-20، پشتیبانی از صرافی بایننس، ویژگی‌های استاندارد BEP-20، تعویض آسان با توکن‌های BEP-2 و در دسترس بودن توسط بسیاری از کیف پول‌ها، اشاره کرد.

شبکه BEP2

شبکه BEP-2 مجموعه‌ای از قوانین فنی است که توکن‌ها برای صدور و پیاده‌سازی در بلاک چین بایننس باید درنظر داشته باشند. این مجموعه قوانین تضمین می‌کنند که توکن‌ها بتوانند در اکوسیستم بایننس با یکدیگر تعامل کنند و به طیف وسیعی از دارایی‌های دیجیتال و کالاهای قابل مبادله این امکان را می‌دهد تا بایکدیگر ادغام شوند.

توجه داشته باشید که این استاندارد برروی بایننس چین قرار دارد درصورتی که استاندارد BEP20 برروی باینسس اسمارت چین قرار گرفته است.استاندارد BEP-2 برخی از اساسی‌ترین و ضروری‌ترین ویژگی‌های توکن‌های صادر شده در بلاکچین بایننس را تعریف می‌کند.

کاربران برای انتقال توکن های BEP-2، باید مقدار کمی BNB در کیف پول خود داشته باشند. این توکن‌ها را می‌توان در صرافی غیرمتمرکز بایننس (Binance DEX) معامله کرد و بسیاری از کیف پول‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند. آدرس توکن‌های این استاندارد همواره با bnb آغاز می‌شوند و برای معاملات آن، کارمزدهای بسیار به‌صرفه‌ای درنظر گرفته شده است.

چگونه صرافی خارجی ارز دیجیتال خود را در ایران با کمترین کارمزد شارژ کنیم؟

انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال که سرعت و قیمت مناسبی برای انجام معاملات ارائه دهد، بسیار مهم است. برای استفاده از صرافی‌های خارجی در ایران، باتوجه به تحریم‌ها و قوانین فیلترینگ، بهتر است که یک گزینه بدون فیلتر انتخاب کنید تا با محدودیت‌های کمتری مواجه شوید و در وقت‌تان صرفه جویی شود.

از آنجایی که صرافی‌های ایرانی معمولا کارمزد بسیار بالایی دریافت می‌کنند، کاربران ایرانی ترجیح می‌دهند که از صرافی‌های خارجی استفاده کنند. اما اگر به‌دنبال یک صرافی ایرانی با کارمزد مناسب و امنیت بالا هستید، ما به شما صرافی ارزپایا را معرفی می‌کنیم. این صرافی سریع‌ترین خدمات خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران را ارائه می‌دهد و شامل کیف پول اختصاصی و خدمات پشتیبانی 24 ساعته است.

همچنین با خرید تتر یا دیگر ارزهای دیجیتال از این صرافی، می‌توانید بلافاصله از حساب خود برداشت و به صرافی خارجی منتقل کنید. برای برداشت از صرافی ارزپایا، علاوه بر شبکه اختصاصی هر ارز، امکان برداشت در زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) نیز وجود دارد که به لحاظ سرعت و کارمزد، معمولا بهتر است.

کلام آخر

استانداردهای معرفی شده در این مطلب، نرم افزار یا کد نیستند، بلکه مجموعه‌ای از قوانین هستند که در یک شبکه بلاک چین تعریف می‌شوند. این شبکه های انتقال ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند و توکن‌های ارائه شده در هرکدام از آنها با آدرس مخصوص به خود آغاز می‌شوند.

همچنین، هزینه تراکنش‌ها و سرعت عملکرد هرکدام از این شبکه‌ها متفاوت است. به‌خاطر داشته باشید که قبل از اقدام برای انتقال رمزارز، حتما درمورد ویژگی‌های این شبکه‌ها اطلاعات کافی کسب کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت