ماهی قرمزی که می تواند رانندگی کند! + فیلم


ماهی قرمزی که می تواند رانندگی کند! + فیلم

گروهی از دانشمندان فلسطینی در حال پرورش ماهی قرمزی هستند که قادر است رانندگی کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اگر شما فکر می‌کنید تقریبا چیزی در جهان نمانده که ندیده یا در مورد آن نشنیده باشید، آن ماهی‌هایی هستند که می‌توانند همین الان رانندگی کنند. بله درست خوانده اید. گروهی از دانشمندن فلسطینی با موفقیت یک ماهی قرمز را برای راندن "وسیله نقلیه تحت کنترل ماهی یا FOV " آموزش داده اند.

بنا به گزارش گاردین، این پروژه توسط دانشمندان دانشگاه بن گوریون در نگب در فلسطین انجام شد. هدف اصلی این تحقیق این بود که دانشمندان قصد داشتند پی ببرند آیا توانایی ناوبری ماهی‌ها جهانی است یا فقط به محیط خودشان (در آب) محدود می‌شود. اساسا آن‌ها می‌خواستند بدانند که آیا مهارت‌های ناوبری زیرآب این موجود در همه جا کار می‌کند یا خیر؟

از آنجایی که ماهی‌ها فقط می‌توانند در زیر آب نفس بکشند، تیمی از مهندسان زیست پزشکی و دانشمندان علوم اعصاب مجبور شدند برای بررسی این موضوع خلاقیتی ارائه دهند؛ بنابراین FOV مجهز به چهارچرخ موتوری با ردیابی حرکات ماهی راننده با کمک یک دوربین، یک رایانه و فناوری تشخیص نور بود. اساسا یک مخزن کوچک ماهی قرمز روی مجموعه‌ای از چهارچرخ قرار گرفت.

بنا به گفته محققان این طرح، ماهی قرمز در واقع می‌توانست وسیله نقلیه را اداره، محیط جدید را کاوش و بدون توجه به نقطه شروع به هدف برسد.

«شاچار گیوون»، دانشجوی دکترا می‌گوید: "این آزمایش نشان می‌دهد ماهی قرمز توانایی شناختی برای یادگیری یک کار پیچیده در محیطی کاملا متفاوت با محیطی را دارد که در آن تکامل یافته است. این موضوع در ابتدا چالش برانگیز بود، اما ماهی به تدریج مهارت بیشتری پیدا کرد و در آخرین جلسه کنترل FOV و سطح بالایی از موفقیت را به نمایش گذاشت. شش ماهی مختلف با موفقیت وسیله نقلیه را در اتاق ها به سمت اهداف هدایت کردند و در عین حال از بن بست و اهداف فریبننده دوری کردند."

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست