زندگی کردن انگل های ترسناک برروی صورت شما!!


زندگی کردن انگل های ترسناک برروی صورت شما!!

شاید باور نکنید اما انگل های بی شماری برروی پوست صورت شما در حال زندگی کردن هستند

انگل‌های ترسناکی که روی صورت انسان‌ها زندگی می‌کنند

حشرات برای بسیاری از مردم موجوداتی آزاردهنده و چندش آور به شمار می روند. افرادی هستند که با دیدن یک عنکبوت، سوسک و یا زنبور به خود می لرزند، و گاهی تمام خانه در صورت کشف حشرات موذی مثل موریانه یا شپش در حالت ترس و شرایط فوق العاده قرار می گیرد. همانطور که تمایل نداریم، حشرات را در اطراف خود ببینیم، مطمئناً دوست هم نداریم که آنها را روی بدن خود بیابیم.

ممکن است که روی بدن انسان تعداد قابل توجهی انگل باشد اما بیشتر آنها در شکل میکروب بوده و حشره نیستند. شاید خیلی از مردم هیچ گاه ندانند که روی بدن آنها به مدت تمام طول عمرشان، انگل هایی زندگی می کنند که از وجود آنها بی خبرند. روی بدن انسان ها حشراتی هستند که برای مدت طولانی زندگی می کنند، اما کجا؟! روی صورت.

اسم این حشرات خیلی ریز و کوچک دمودکس (Demodex) است و دو نوع دارد که یکی از انواع آن روی صورت انسان جاخوش می کنند.

اما چرا آنها را احساس نمی کنیم؟! پاسخ ساده است، این موجودات بسیار ریز و کوچکند و به راسته کنه‌شکلان تعلّق دارند تا جایی که با چشم غیر مسلّح قادر به دیدن آنها نیستیم.

برخی پژوهش های جدید ثابت می کنند، این حشرات در بسیاری از مردم وجود دارند و هر چقدر سن انسان بالاتر می رود، تعداد این انگل ها هم روی صورت بیشتر می شود و حتی میزان آن در برخی پیرها و افراد مسن صد در صد است. وجود این حشره خیلی ریز روی صورت، اغلب هیچ عوارض و دردسری برای انسان ندارد و از پوست مرده و ترشحات چرب پوست تغذیه می کند و در ریشه موها و مژه ها به زندگی خود ادامه می دهند.

اما گاهی تعداد آنها از حد و اندازه خارج می شود و منجر به آکنه به خصوص در جوانان می شود. خارش، سرخی پلک چشم ها، و جوش های خیلی سِفت روی پوست از دیگر نشانه های دمودکس روی صورت است.

شاید الآن که این متن را می خوانید آنها دارند، آزادانه روی صورت شما راه می روند. همان طور که گفته شد وجود آنها روی پوست عوارض ندارد و اما اگر روی صورت تأثیر گذاشتند می توانید به پزشک مراجعه کنید تا با آزمایش های میکروسکوپی آنها را تشخیص دهند و با برخی داروها آنها را از بین ببرند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnakbato.ir


برچسب ها: دانستنیها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر