ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری را برای برقرار کردن مساجد فعال می‌کنیم


ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری را برای برقرار کردن مساجد فعال می‌کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی ضمن بازدید از مسجد امام رضا(ع) با بیان اینکه ما تلاش داریم با فعال کردن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را برقرار کنیم، گفت: مساجد در آیات قرآن و روایات و سیره اهل بیت (ع) محور همه فعالیت‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد امام رضا (ع) واقع در دهکده المپیک از مساجد بسیار فعال در شهر تهران است و حتی می توان گفت تنها مسجدی در پایتخت کشورمان است که به صورت شبانه روزی باز و برقرار است این مسجد به همت حجت الاسلام والمسلمین علی واشقانی فراهانی از روحانیون اهل اراک استان مرکزی تاسیس شد.

ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری را برای برقرار کردن مساجد فعال می‌کنیم

این مسجد به واسطه اینکه به صورت شبانه روزی باز و میزبان گروه های مختلف مردم از ائمه جماعات مساجد، مبلغان دینی، دانشجویان و حتی برخی کارمندان ادارات سایر شهرستان هایی که برای انجام امور اداری شان به تهران می آیند، است، شهرت خاصی پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی، رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) صبح امروز (چهارشنبه، 22 دی) در مسجد امام رضا (ع) محله دهکده المپیک تهران حضور یافت و از بخش های مختلف این مسجد بازدید کرد.

بنابر این گزارش، دکتر ارزانی از مهد کودک، مرکز پزشکی، شبستان ها، اتاق استراحت مسافران و سایر بخش های مسجد امام رضا (ع) بازدید کرد.

ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری را برای برقرار کردن مساجد فعال می‌کنیم

رئیس ستاد فهما در تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین واشقانی فراهانی گفت: برقرار بودن مسجد از مطالبات مقام معظم رهبری است که الحمدالله به همت حجت الاسلام والمسلمین واشقانی فراهانی محقق شده است.

وی تصریح کرد: ما در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تلاش می کنیم با فعال کردن کانون ها زمینه برقرار شدن مساجد را فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین واشقانی فراهانی نیز با بیان اینکه از سال 1385 فقط طی یک سال توانست با کمک خیران مسجد امام رضا (ع) این مسجد را در دهکده المپیک تهران فعال کند، گفت: مهمترین رمز موفقیت ما استقلال است. ما با توکل بر خدا، توسل به اهل بیت (ع) و با رویکرد مردمی این مسجد را اداره می کنیم.

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) محله دهکده المپیک تهران اضافه کرد: ما در کنار برگزاری برنامه های رایج و روزمره مساجد همچون نماز جماعت، ادعیه و زیارات مختلف چند برنامه خاص داریم که مستقر شدن و فعالیت تخصصی و آموزش تخصصی کودکان در مهد کودک نونهالان مساجد از جمله آنها است.

ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری را برای برقرار کردن مساجد فعال می‌کنیم

وی اضافه کرد: کتابخانه مسجد امام رضا (ع) که همکاری خوبی با ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور دارد از بخش های فعال مسجد امام رضا (ع) است.

وی ادامه داد: ویزیت رایگان بیماران توسط پزشک عمومی (داخلی، اطفال) و همچنین ارایه مشاوره پزشکی در روزهای سه شنبه از دیگر برنامه های مسجد امام رضا (ع) است. آموزش دروس حوزوی نیز روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در این مسجد صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی واشقانی فراهانی با تشکر از حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی رییس ستاد فهما در مسجد امام رضا (ع) گفت: الحمدالله در دوره مدیریت گذشته این ستاد فهما به عنوان یکی از مساجد فعال و مردمی به عنوان امام جماعت نمونه انتخاب شدم. قطعا حضور دکتر آقای ارزانی که یکی از مدیران موفق مسجدی و فرهنگی کشور است موجب پشتیبانی و دلگرمی برای ما دارد.

ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری را برای برقرار کردن مساجد فعال می‌کنیم

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) اضافه کرد: قرآن به ما یاد داده است که فعالیت های خود را به زبان شیوا و هنرمندانه برای مردم بیان کنیم. امام خمینی (ره) نیز مکررا به ائمه جامعت مساجد و روحانیون و مسئولان کشور تاکید می کردند که فعالیت های خود را برای مردم بیان کنند. مقام معظم رهبری نیز توصیه های خوبی در این زمینه دارند. بر همین اساس ما فعالیت هایمان در مسجد امام رضا (ع) به شکل کاملا مدون و به شکل کتاب مدون کرده ایم و الحمدالله رسانه های مختلف دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی همچون شبکه 2، شبکه 5، شبکه قرآن و معارف، رادیوها مختلف و خبرگزاری ها و روزنامه ها و نشریات مختلف به برنامه های مسجد امام رضا(ع) پرداختند.

دکتر ارزانی در ادامه این بازدید با اهدای هدیه ای به حجت الاسلام والمسلمین واشقانی فراهانی گفت: همه مساجد ما باید اینچنین باشند. مساجد در آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت و سیره و سنت اهل بیت (ع) محور همه فعالیت ها هستند.

بنا بر گزارش خبرنگار شبستان، در زمان بازدید حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی چند نفر از اقصی نقاط کشور در شبستان مسجد امام رضا (ع) در حال استراحت بودند. موضوعی که حقیقتا کمتر در مسجدی دیده می شود حتی می شود گفت اصلا وجود ندارد. در گذشته که مساجد جامع در شهرها وجود داشته اند، آن مساجد جامع به صورت شبانه روزی در خدمت مردم بودند اما با توسعه شهرها و توسعه شهرنشینی باز بودن شبانه روزی مساجد به یک موضوع نادر تبدیل شده است، این در حالی است که حجت الاسلام والمسلمین واشقانی فراهانی همراه با فرزندان خود توانسته است این مسجد را به صورت شبانه روزی اداره کند.

بنا بر این گزارش، روح الله نظری که دانشجویی اهل مشهد است و انجام امور دانشگاهی خود از مشهد مقدس به تهران آمده است در مورد فعالیت های مسجد امام رضا (ع) به خبرنگار ما گفت: من برای انجام کار تسویه حسابم از داشگاه آزاد اسلامی واحد غرب تهران به تهران آمدم و چون جایی برای اسکان نداشتم با هماهنگی حجت الاسلام والمسلمین واشقانی فراهانی به مدت چند روز است که اینجا مستقر هستم. حقیقتا مسجد امام رضا (ع) جزو مساجد نادر است.

ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری را برای برقرار کردن مساجد فعال می‌کنیم

نعمت امیری، حسین واشقانی فراهانی، رضا واشقانی فراهانی و احمد عبداللهی چهار خادمی هستند که به صورت شبانه روزی در این مسجد به نمازگزاران خدمت رسانی می کنند.

نکته پایانی اینکه همسر و یک فرزند پسر و یک فرزند دختر حجت الاسلام والمسلمین واشقانی فراهانی نیز در باز ماندن در مسجد امام رضا (ع) به صورت شبانه روزی و تبدیل آن به یک مسجد تراز اسلامی و برقرار کمک می کنند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات