طرز تهیه کیک کافی شاپی شکلاتی خیس عالی و خوشمزه مرحله به مرحله


طرز تهیه کیک کافی شاپی شکلاتی خیس عالی و خوشمزه مرحله به مرحله

دستور پخت کیک کافی شاپی مدرن

طرز تهیه کیک کافی شاپی شکلاتی خیس عالی و خوشمزه مرحله به مرحله
کیک کافی شاپی دارای انواع مختلفی است و پر طرفدارترین و هوس انگیزترین نوع آن ها به شکل شکلاتی است که می توانید آن را به راحتی در منزل نیز تهیه کنید. این کیک ها به عنوان یکی از میان وعده های بسیار خوشمزه در سراسر دنیا شناخته می شوند و شما می توانید آن ها را در کنار چایی و یا انواع نوشیدنی های گرم میل کنید و از خوردن آن ها لذت ببرید. نکته ایی در خصوص این کیک ها وجود دارد آن است که روش های متفاوتی برای تهیه این گونه کیک ها وجود دارد و هر کسی به شکل خاص خود این کیک های کافی شاپی را آماده و تهیه می کنند.

مواد لازم برای تهیه کیک کافی شاپی

روغن 1/5 لیوان شکر 1/5 لیوان آرد 2 لیوان شیر 1/5 لیوان تخم مرغ 3 عدد بیکینگ پودر 10 گرم معادل 1 ق غذا خوری وانیل 1 دوم ق چایی خوری پودر کاکائو 4 ق غذا خوری

طرز تهیه کیک کافی شاپی شکلاتی خیس

مرحله اول: الک کردن مواد

آرد را به همراه بیکینگ پودر با یکدیگر مخلوط کنید و سپس دو مرتبه ترکیب آن ها را با هم الک کنید و آن ها را کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد خیس کیک

پودر کاکائو را به همراه روغن مایع و شیر و شکر با هم دیگر با همزن به خوبی هم بزنید تا بافت آن به صورت یکدست شود و مایه ای خوشرنگ و شکلاتی بدست بیاید سپس یک لیوان از این ترکیب را بردارید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: مخلوط کردن تخم مرغ و وانیل

ظرف جداگانه ای برداشته و تخم مرغ ها را درون آن بشکنید و وانیل را به تخم مرغ ها اضافه کنید و خوب آن ها را با یکدیگر مخلوط کنید به طوری که حباب های ریزی روی تخم مرغ ها ایجاد شود این کار به بهتر شدن بافت کیک شما بسیار کمک می کند. سپس ترکیب تخم مرغ ها را به مایه شکلاتی درون ظرف اضافه کنید و مجدد آن ها را نیز با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم: اضافه کردن ترکیب آرد به مایه شکلاتی

در این مرحله ترکیب آردی که الک کرده بودید را به مایه شکلاتی کم کم اضافه کنید و به آرامی بدون نیاز به همزن با لیسک و یا یک قاشق ترکیب کنید تا مواد به صورت یکدست شوند. دقت داشته باشید که در این مرحله نیازی به هم زدن زیادی نیست فقط در حد یکدست شدن بافت، کافی است.

مرحله پنجم: آماده سازی فر

فر را به مدت 20 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید و بگذارید تا درون فر به خوبی گرم و آماده شود.

مرحله ششم: پخت کیک

قالب مورد نظری را انتخاب کنید و مقداری درون آن روغن بریزید و به وسیله برس همه جای قالب را به خوبی روغنی کنید تا خوب چرب شود سپس مایه کیک را درون قالب بریزید و آن را به مدت 20 دقیقه درون فری که از قبل گرم کرده بودید قرار دهید. توجه داشته باشید که در این مدت 20 دقیقه اصلاً درب فر را باز نکنید و بعد از گذشت این زمان درب فر را باز کنید و خلال دندانی را درون کیک فرو برده و دربیاورید اگر خلال تمیز بود کیک پخته شده و اگر آغشته به مواد کیک شد باز برای پخت کیک زمان دهید 10 دقیقه دیگر آن را مجدد چک کنید.

مرحله هفتم: سرو کیک

پس از آن که کیک به طور کامل پخت آن را از فر بیرون بیاورید و سس شکلاتی را که از ابتدای کار کنار گذاشته بودید روی تمام کیک بریزید و 20 دقیقه زمان دهید تا مواد به خوبی به خورد کیک بروند و کیک خنک شود. سپس آن را در ظرف سرو مورد نظر خود قرار دهید و بعد از آن هم کیک شما آماده سرو است. نوش جان

طرز تهیه کیک کافی شاپی شکلاتی خیس عالی و خوشمزه مرحله به مرحله

نکات کلیدی در تهیه کیک کافی شاپی شکلاتی عالی
سس شکلاتی کیک را زمانی که کیک هنوز گرم است باید به آن اضافه کنید. می توانید روی کیک را با تکه های شکلات و یا انواع مغز ها تزیین و سرو کنید. می توانید روی این کیک را با تکه های میوه نیز تزیین و سرو کنید. برای درست کردن این کیک درون تستر و سولار و یا فر های برقی 20 درجه دما را کمتر کنید. اگر فر شما کانوکشن ندارد در انتها 5 دقیقه گریل را روشن کنید تا سطح کیک نیز به خوبی پخته شود.

منبع : کوکپد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازگشت سخت به صدر/ پیشنهاد تمدید پرسپولیس به اوسمار/ پیشخوان