کاهش 10 و 13 درصدی ترافیک صبح و شب تهران/ پلیس: توانمان همین بود


کاهش 10 و 13 درصدی ترافیک صبح و شب تهران/ پلیس: توانمان همین بود

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: انرژی مضاعفی در اختیار پلیس راهور گذاشتیم و دستورات لازم را ابلاغ کردیم. آن زمان هم گفتم که میانگین ترافیک صبحگاهی 10 درصد و ترافیک شامگاهی 13 درصد روان‌تر شد و این بضاعت پلیس بود.

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مرحله 52 طرح رعد توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ به اجرا درآمد؛ این طرح با رویکرد برخورد با انواع و اقسام جرائمی انجام می‌شود که در حوزه استحفاظی کلانتری‌‌های تهران روی می‌دهد.

در این طرح 634 سارق بازداشت شده و بالغ بر یک‌هزار و 897 فقره سرقت از جمله 144 دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی کشف شد، 32 باند منهدم شدند و 26 نفر از محکومان متواری نیز بازداشت شدند. ارزش اموال مکشوفه در این مرحله از طرح حدود 16 میلیارد تومان بود.

68 عدد فشنگ، 50 قبضه سلاح سرد و چهار قبضه سلاح گرم در این طرح کشف و 69 پاتوق سارقان، 11 پاتوق مالخران و 11 مرکز تجمع اوباش در طرح مذکور منهدم شد.

در این طرح 275 خرده‌فروش مواد مخدر بازداشت شده و به 28 پرونده قاچاق کالای نیز رسیدگی و 500 ماینر در سه مزرعه استخراج بیت‌کوین کشف شد.

سردار حسین رحیمی؛ رئیس پلیس تهران در این طرح در پاسخ به این سؤال که آیا سن سارقان پایین آمده و به زیر 18 سال رسیده، گفت: اینکه کلاً بگوییم سن سارقان پایین آمده است، خیر اما سارقانی زیر 18 سال نیز وجود دارند اما تعداد آنها قابل لمس نیست.

وی با تاکید بر اینکه تمام جرائم برای پلیس مهم است، گفت: سرقت کوچک و بزرگ برای ما تفاوتی ندارد، درست است که شاید برای سرقت‌های پیچیده و مهم، انرژی بیشتری بگذاریم و انرژی بیشتری از ما ببرد اما به طور مثال برای ما سرقت یک گلیم یا فرش از یک خانواده ضعیف همان‌قدر اهمیت دارد که یک سرقت میلیاردی روی می‌دهد، تمام موارد برای ما یکسان است و با جدیت اقدامات خود را دنبال می‌کنیم اما در سرقت‌های مسلحانه و به‌عنف تمرکز و توجه بیشتری داریم اما به این معنا نیست که به سرقت‌های کوچک‌تر بی‌توجهی کنیم.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش 2 درصدی سرقت‌ها در تهران در 10 ماه سال جاری، از افزایش 2.7 درصدی کشفیات سرقت در بازه مذکور در تهران خبر داد.

رئیس پلیس تهران بزرگ درباره تذکر مقام معظم رهبری در رابطه با ترافیک تهران و جلسات پلیس برای حل معضل ترافیک، گفت: صبح روز بعد از سخنان مقام معظم رهبری با نخبگان و فرمایشات ایشان، در راهنمایی و رانندگی جلسه‌ای برگزار کردیم و تمام توان خود را به کار بستیم، انرژی مضاعفی را در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی گذاشتیم و هر رده دستورات لازم را ابلاغ کردیم، آن زمان هم گفتم که میانگین ترافیک صبحگاهی 10 درصد و ترافیک شامگاهی 13 درصد روان‌تر شد و این بضاعت پلیس بود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نیز در زمان آلودگی هوا، پلیس راهور با تمام توان، با خودروها و موتورهای دودزا برخورد می‌کند و اقداماتی که در توان و مسئولیت پلیس است، انجام می‌شود لذا در حوزه تسهیل عبور و مرور و کمک به روان‌سازی ترافیک، آنچه که در بضاعتمان، وظیفه‌مان و توانمان است، انجام می‌دهیم و امیدواریم دستگاه‌های دیگر نیز پای کار بیایند و وضعیت ترافیک بهبود پیدا کند.

این مقام انتظامی متذکر شد: انصافاً شهرداری تهران نیز جلسه‌ای با نخبگان در رابطه با ترافیک داشت اما آثار کار سایر دستگاه‌ها باید در جامعه توسط مردم مشاهده شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس