14 نفر پاییز امسال بر اثر گازگرفتگی در لرستان جان باختند


14 نفر پاییز امسال بر اثر گازگرفتگی در لرستان جان باختند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: 14 نفر شامل 9 زن و پنج مرد در استان سه ماهه پاییز امسال بر اثر گازگرفتگی جان باختند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی پزشکی قانونی لرستان محمدرضا فارسی نژاد اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی در نیمه دوم سال، آمار تلفات مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در این بازه زمانی با رشد قابل‌توجهی نسبت به نیمه اول سال همراه است.

وی افزود: در ۶ ماه نخست امسال تنها یک نفر در لرستان بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده بود اما در سه‌ماهه پاییز امسال به۱۴ نفر افزایش یافت و این در حالیست که مدت مشابه سال گذشته، ۶ نفر شامل سه نفر مرد و سه نفر زن بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان باختند.

وی اظهار کرد: مردم در فصل پاییز و زمستان هنگام استفاده از وسایل گرمازا نهایت دقت را داشته باشند و ‌به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز از دودکش این وسایل توجه کنند.

فارسی نژاد بیان کرد: مونواکسید کربن گازی بدون رنگ و بو و عمده‌ترین منبع تولید آن سوختن ناقص نفت و گاز است و استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های مستعمل، دارای نقص فنی، فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ایجاد مسمومیت را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به علائم مسمومیت حاد با این گاز گفت: سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و احتمالاً درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما علایم گاز گرفتگی است و در بیماران مبتلا به ناراحتی‌های قلبی ممکن است تشدید بیماری یک علامت هشداردهنده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانم بازیگر نقش سلطان بانو بعد از گذشت 40 سال / چقدر تغییر؟!