مقایسه پمپ پنتاکس ایتالیا و ایران


مقایسه پمپ پنتاکس ایتالیا و ایران

شرکت پنتاکس ایتالیا یکی از تولید کنندگان مطرح پمپ های خانگی و صنعتی در جهان به شمار می آید که فعالیت خود را از سال 1974 میلادی با هدف طراحی و ساخت تجهیزات آبرسانی آغاز کرده و امروزه با تولید رنج وسیعی از پمپ های آب خانگی ، صنعتی ، ساختمانی و تاسیساتی ، انواع الکتروپمپ های شناور ، کف کش و لجن کش با کیفیت ویژه ، راندمان و عملکرد بسیار بالا و در...

شرکت Pentax ایتالیا در سال های گذشته دارای نمایندگی رسمی و خدمات پس از فروش در ایران بوده است اما پس از تحریم ها و ممنوعیت ورود برخی کالاهای خارجی به کشور، شرکت پنتاکس ایران وارد عرصه ی ساخت پمپ های صنعتی و خانگی شده است تا نیازهای روزافزون کشور را پاسخگو باشد. لازم به ذکر است که پمپ های پنتاکس ایران تحت لیسانس کشور ایتالیا است و با کیفیت و عملکرد مشابه تولید می شوند. همچنین قطعات اصلی این پمپ ها به صورت وارداتی است و تنها بستن و مونتاژ پمپ در ایران صورت می گیرد بنابراین مشخصات فنی پمپ های پنتاکس ایرانی و ایتالیایی کاملا مشابه هم است. با توجه به بالا بودن کیفیت پمپ های پنتاکس فرصتی برای سودجویان فراهم شده است تا نمونه های تقلبی آن را در بازار عرضه کنند. توصیه می شود برای خرید و انتخاب پمپ های پنتاکس اصلی از یک کارشناس مشاوره بگیرید.

مقایسه پمپ پنتاکس ایتالیا و ایران

تفاوت پمپ پنتاکس ایتالیایی با ایرانی

پمپ ها به دلیل ماهیت عملکردی و سازکار خود صدا و لرزش ایجاد می کنند. بنابراین صدای پمپ در زمان کارکرد امری طبیعی تلقی می شود. با این وجود کاهش آلودگی صوتی پمپ ، یکی از اصلی ترین موضوعات شرکت های سازنده است. پمپ پنتاکس اصل ایتالیا با توجه به طراحی بدنه و پروانه عملکرد آرام تر و صدای کمتری نسبت به پمپ های مشابه ایرانی دارند. پروانه‌ی پمپ یکی از قطعات اصلی و محرک پمپ به شمار می آید که وظیفه‌ی آن تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی جنبشی و سرعت بخشیدن به سیال است. نوع تراش و جنس ماده سازنده در استحکام پروانه بسیار موثر است. پروانه ی پمپ های ساخته شده توسط کشور ایتالیا مقاومت نسبتا بالاتری در مقایسه با نمونه های مشابه ایرانی دارند، از این رو خطر آسیب دیدن و شکستکی حین عملیات در آن ها بسیار کاهش می یابد.

مقایسه پمپ پنتاکس ایتالیا و ایران

جنس و کیفیت رنگ بدنه‌ی پمپ باید به گونه ای باشد که تا حد امکان از خوردگی و پوسیدگی پمپ در مقابل آب و هوا جلوگیری کند. پمپ های ساخته شده توسط کشور ایتالیا نسبت به مدل های داخلی تا حدودی مقاوم تر است. پمپ های پنتاکس ایرانی دارای 12 ماه گارانتی تعهد تعمیر و یا حتی تعویض قطعات تنها برای مشکلاتی که در یک زمینه خاص و بدون دخالت کاربر بر روی پمپ رخ می دهد، است. این درحالی است که پمپ های ایتالیایی هیچ گونه گارانتی تعمیر و یا تعویض قطعات پمپ را ندارند. در طی سال های گذشته نوسانات غیرعادی نرخ ارز وافزایش قیمت دلار باعث افزایش بی رویه قیمت کالاهایی وارداتی شده است. از این رو قیمت پمپ های پنتاکس ایران بسیار مناسب تر از نمونه های وارداتی است در حالی که این پمپ ها از کیفیت مطلوب و رضایت مشتری برخوردار هستند. با توجه به ممنوعیت ورود پمپ های پنتاکس ایتالیایی ممکن است برخی از مدل های آن در ایران کمیاب باشد و یا حتی اصلا یافت نشود. ولی تمامی مدل های ایرانی به راحتی در دسترس و یا قابل سفارش هستند.

مقایسه پمپ پنتاکس ایتالیا و ایران

پمپ های pentax ساخت کشور ایتالیا و ایران از لحاظ بسته بندی با یکدیگر متفاوت اند به طوری که بر روی کارتن پمپ های پنتاکس اصل ایتالیا عبارت MADE IN ITALY درج شده است و درون کارتن دفترچه شرکت سازنده قرار دارد. ولی بر روی کارتن پمپ های پنتاکس اصل ایران عبارت MADE IN IRAN نوشته شده است و یک لایه پلاستیک پلمپ نیز بر روی آن کشیده شده است. درون کارتن پمپ های Pentax ایران ، کارت گارانتی یک ساله شرکت سازنده و دفترچه راهنمای نصب و بهره برداری قرار دارد. بر روی پلاک پمپ های پنتاکس ساخت هر دو کشور عبارت MADE IN ITALY درج شده است اما از لحاظ ظاهری اندکی با یکدیگر متفاوت‌اند. اختلاف این دو پلاک به وضوح در تصویر زیر مشخص است. تصویر سمت راست مربوط به پمپ های پنتاکس ایتالیا و تصویر سمت چپ پلاک پمپ های پنتاکس ایران است.

مقایسه پمپ پنتاکس ایتالیا و ایران

شباهت پمپ پنتاکس ساخت ایران و ایتالیا

با وجود تفاوت هایی که در بالا اشاره شده است پمپ های پنتاکس ایران که با نام IR نیز معروف هستند از لحاظ کیفیت ، عملکرد بالا ، و انرژی مصرفی توانسته است با نمونه های خارجی آن رقابت کند و باعث رضایت مشتریان در همه مدل های پمپ از جمله پمپ های آب خانگی ، صنعتی و الکتروپمپ های شناور شوند. مدل های ساخته شده ایرانی کاملا مشابه مدل های خارجی آن است و از لحاظ توان موتور، سرعت موتور، هد و دبی پمپ هیچ گونه تفاوتی ندارند. لذا این اطمینان حاصل می شود که مدل های ایرانی با کیفیت مطلوب و قیمت بسیار مناسب تری خریداری شود. از شباهت های دیگر این پمپ ها می توان به شکل ظاهری و رنگ بدنه اشاره کرد به طوری که اگر تفاوتی وجود داشته باشد تشخیص آن برای عموم بسیار پیچیده و امری غیر ممکن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید