بیش از 704 هزار راس دام در اردبیل پلاک کوبی شده اند


بیش از 704 هزار راس دام در اردبیل پلاک کوبی شده اند

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل گفت: از آغاز اجرای طرح پلاک کوبی و هویت گذاری دام عشایر تاکنون 704 هزار و 300 راس از دام های عشایر استان در سامانه هویت گذاری دام ثبت شده است.

معرفت آذری ۲۲ د ی در جلسه ساماندهی دام عشایر در اردبیل اظهار کرد: در راستای دستورالعمل خرید و فروش و نگهداری دام برابر با تصویب نامه هیات وزیران و قانون نظام جوامع دامپروری کشور این اداره کل با همکاری اتحادیه و تعاونی های عشایری عشایری استان اردبیل در سطح شهرستان نسبت به هویت گذاری ۷۰۴ هزار راس دام در بین عشایر استان اردبیل اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: دامداران عشایر که مبادرت به حمل و نقل دام در غیر از زمان کوچ نمایند، باید از ادارات دامپزشکی و سایر ارگان های مربوط مجوزهای لازم را دریافت کنند.

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل بیان کرد: همچنین به منظور شناسایی عشایر کوچنده و تردد و جابجایی دام و در راستای جلوگیری از قاچاق دام از شاهد صدور ۶ هزار و ۹۵۰ فقره کارت تردد در سامانه سماک بودیم.

عشایر استان اردبیل ۵.۴ درصد از جمعیت استان اردبیل و ۵.۶ درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می دهند که در ۱۱ شهرستان مستقر و ۱.۵ میلیون واحد دامی دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان