سردرگمی دانشمندان از شیوع یک عارضه مغزی مرموز


سردرگمی دانشمندان از شیوع یک عارضه مغزی مرموز

بیماری عصبی مرموزی در نیو برانزویک کانادا به‌طور گسترده گزارش شده است، این بیماری برای جوانان تبدیل به یک خطر بزرگ شده است.

آفتاب‌‌نیوز :

بیماری عصبی مرموزی که در نیو برانزویک کانادا به‌طور گسترده گزارش شده، به خطری بزرگ‌تر برای جوانان این استان تبدیل شده است. علائم این بیماری که به گفته مقام‌های مسئول، «از اوایل سال ۲۰۲۰ تا پایان مه ۲۰۲۱»، ۴۸ نفر را مبتلا کرده است؛ مواردی مانند بی‌خوابی، توهم و کاهش وزن سریع را شامل می‌شود.

به گفته این منبع آگاه که اکنون کارمند شبکه سلامت ویتالیته، یکی از دو نهاد بهداشت و سلامت این استان است، احتمالا ۱۵۰ نفر به این عارضه مبتلا شده‌اند‌ و به نظر می‌رسد این رقم رو به افزایش است. افراد مبتلا به این عارضه ناشناخته مشکلاتی در تمرکز و تحرک را نیز گزارش کرده‌اند.

کارمند یادشده روز یکشنبه ۲ ژانویه (۱۲ دی) در مصاحبه با گاردین گفت: واقعا درباره این موارد ابتلا نگرانم، زیرا به نظر می‌رسد خیلی سریع دارد بروز می‌کند.

این کارمند شبکه سلامت ویتالیته گفت: به این علت آشکار و علنی صحبت می‌کند زیرا وضعیت جوانان در پی ابتلا به این بیماری با سرعتی نگران‌کننده رو به وخامت می‌گذارد و از کوتاهی مسئولان نیو برانزویک در بررسی علت این عارضه یا انجام آزمایش ناامید و درمانده شده است. در اکتبر، مسئولان این استان تلاش کردند به نگرانی‌ها در مورد این عارضه پاسخ دهند و اعلام کردند هشت مورد وخیم نتیجه تشخیص اشتباه بوده است. در گزارش همه‌گیرشناسی نیز بیان شده شواهد خاصی وجود ندارد که عاملی محیطی مانند غذا یا رفتار بتواند علت این بیماری را روشن کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دانشمندان با این تحلیل مخالف‌اند و معتقدند تراکم بالای بتا متیل‌آمینو ال آلانین (BMAA)، ماده‌ای سمی که در جلبک‌های محلی یافت می‌شود، می‌تواند بانی این عارضه باشد.

دانشمندی از سازمان سلامت عمومی کانادا گفت: این حقیقت که با طیف جوان‌تری از بیماران مواجهیم بحثی مستدل و قاطع است .

اسنادی که این روزنامه از طریق درخواست آزادی گردش اطلاعات به دست آورده است همچنین نشان می‌دهد سازمان سلامت عمومی کانادا بتا متیل‌آمینو ال آلانین را علت احتمالی در نظر گرفته، اما برای آزمایش نیازمند دستور استانی است. قرار است یک کمیته ناظر همین ماه گزارشی منتشر کند که احتمالا مشخص خواهد کرد ۴۸ موردی که تاکنون شناسایی شده‌اند ابتلا به عارضه عصبی بوده یا نتیجه تشخیص اشتباه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...