تقویت زیاد سیستم ایمنی با این خوراکی‌های زمستانی


تقویت زیاد سیستم ایمنی با این خوراکی‌های زمستانی

به گزارش بهداشت نیوز (https://behdasht.news/)، خوشبختانه سبزیجات زمستانی تاثیر خوبی در تقویت قدرت دفاعی بدن دارند و از طرفی به تعادل رژیم غذایی در نتیجه مصرف خوراکی‌های چرب و سنگین نیز کمک می‌کنند. در...

به گزارش بهداشت نیوز، خوشبختانه سبزیجات زمستانی تاثیر خوبی در تقویت قدرت دفاعی بدن دارند و از طرفی به تعادل رژیم غذایی در نتیجه مصرف خوراکی‌های چرب و سنگین نیز کمک می‌کنند.

در ادامه این مطلب به مغذی ترین سبزی هایی که در این فصل در دسترس خواهند بود، اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از:

کدو حلوایی
کدوحلوایی یکی از سبزیجات محبوب زمستانی است که می‌توان به روش‌های مختلف طبخ کرد. این نوع کدو منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست و به مقابله با پیری زودرس و بسیاری بیماری‌ها کمک می‌کند. مقدار فراوان ویتامین‌هایB و C همچنین بتاکاروتن، پتاسیم، کلسیم و آهن را نیز نباید فراموش کرد که بخش مهمی از نیاز بدن را تامین می‌کند و در تقویت قدرت ایمنی تاثیر دارد.

زردک
زردک ظاهری شبیه هویج و رنگ زرد کمرنگ دارد اما طعم آن کاملا متفاوت با هویج است. زردک یکی از منابع سرشار فیبرها، ترکیبات نشاسته، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود. همچنین مقدار فراوانی ویتامین‌های B9 و K، پتاسیم، مس، فسفر و منگنز دارد.

چغندر قرمز
چغندر قرمز که در حالت پخته به لبو شهرت دارد، معمولا آب‌پز مصرف می‌شود اما شکل خام آن نیز طعم دلچسبی دارد و می‌توان همراه دیگر سبزیجات به‌عنوان سالاد استفاده کرد. چغندر قرمز منبع بسیار غنی از ویتامینB9، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهاست. همچنین پتاسیم، منیزیوم و آهن دارد و وجود ماده‌ای به‌نام بتانین در آن نیز مانع از رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود و از پیشرفت بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کند.

شلغم
شلغم یکی از سبزیجاتی است که می‌توان در انواع سوپ و آش استفاده کرد زیرا طعم آن با دیگر سبزیجات همخوانی دارد. البته بخار‌پز کردن، روش مناسبی برای حفظ ارزش تغذیه ای آن است. شلغم کالری بسیار کمی دارد اما سرشار از ویتامینC است. هرچند که مقدار ویتامین‌های B6 و B9 را نیز نباید فراموش کرد. شلغم منبع غنی از پتاسیم، منیزیوم و فسفر است که عملکرد سیستم گوارش را تسهیل می‌کند. مصرف منظم شلغم خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می‌دهد. این خوراکی بی‌نظیر زمستانی همچنین خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و تنظیم‌کننده فشار خون نیز دارد.

کلم‌بروکلی
بروکلی یکی از انواع کلم است که خواص بی‌نظیری برای سلامت بدن دارد. بسیار کم‌کالری است اما مقدار فراوانی ویتامین‌های B9،K و C دارد و منبع غنی پتاسیم، فسفر و منیزیوم محسوب می‌شود. بروکلی به‌‌خاطر پیشگیری از سرطان و خواص ضدالتهابی شهرت دارد. مقدار فراوان فیبر آن نیز به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند.

منبع: سلامت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط