به زودی ؛ ارتباط تصویری مردم با سازمان قضایی نیروهای مسلح


به زودی ؛ ارتباط تصویری مردم با سازمان قضایی نیروهای مسلح

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور گفت: امکانات بسیار خوبی برای برقرار شدن ارتباط ویدیو کنفرانسی با استان‌ها فراهم شده است تا نیاز نباشد مردم برای پیگیری مشکلات شان حضوری به تهران مراجعه کنند.

به زودی ؛ ارتباط تصویری مردم با سازمان قضایی نیروهای مسلحبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان بعد از دیدار مردمی دو ساعته در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه افزود: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح هم همانند دیگر مراجع قضایی به پرونده‌ها در دادسرا و دادگاه رسیدگی می‌کند و پرونده‌هایی که مختومه می‌شود گاهی اوقات از طرفین پرونده که احساس می‌کنند به حق شان نرسیده اند درخواست اعمال ماده ۴۷۷ می‌شود تا رسیدگی مجدد صورت گیرد.

وی گفت: افرادی که امروز در این دیدار مردمی حضور داشتند تعدادی این تقاضا را مطرح کردند و اگر حکم صادر شده خلاف شرع بین باشد بنا به تقاضای ما و تأیید رئیس قوه قضائیه، رسیدگی مجدد می‌شود.
حجت الاسلام پورخاقان درباره صلاحیت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح افزود: این سازمان به اصل ۱۷۲ قانون اساسی به جرایم خاص نیرو‌های نظامی و انتظامی رسیدگی می‌کند وبر اساس دستور‌های امام و رهبری مجوز‌های دیگری هم برای رسیدگی به جرایم حین خدمت و برخی جرایم خاص دیگر هم دارد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اطاله دادرسی و پرونده‌های مربوط به این سازمان چه علتی دارد؟ گفت: برخی مواقع پرونده نیازمند تحقیقات کافی و وافی است و به نظر کارشناسان اعتراض می‌شود و بر همین اساس کارشناسی‌های سه نفره، پنج نفره و هفت نفره انجام می‌شود و قاضی باید به اقناع وجدان برسد.
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور افزود: نمی‌خواهم بگویم اطاله دادرسی همیشه منطقی و قانونی است و برخی اوقات حق با ارباب رجوع است، اما علل طولانی شدن باید رسیدگی شود و برخی اوقات قاضی به دنبال کشف حقیقت است تا به عدالت حکم دهد.
حجت الاسلام پورخاقان گفت: برخی اوقات پرونده‌ای از دادسرا به دادگاه ارسال می‌شود که دادگاه در زمان رسیدگی به تحقیقات دادسرا نقص می‌گیرد و باید به دادسرا برای رسیدگی مجدد برگردد که موجب طولانی شدن فعالیت رسیدگی می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه امروز شاهد بودیم تعدادی از مراجعان از شهرستان‌های دور حضور پیدا کرده بودند این نوید را می‌دهیم که می‌توانیم از طریق ویدیو کنفرانس با استان‌ها در ارتباط باشیم و افراد از استان خود با ما ارتباط مستقیم برقرار کنند تا بتوانیم از این طریق حرف‌های آن‌ها را بشنویم و دستور لازم صادر شود و این اقدام موجب می‌شود رفت و آمد‌ها کاهش یابد و هزینه‌های اضافی هم صرف نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش جالب صداپیشه جناب‌خان بعد از دیدن عکس رامبد جوان