هواشناسی بوشهر نسبت به آبگرفتگی معابر هشدار داد


هواشناسی بوشهر نسبت به آبگرفتگی معابر هشدار داد

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود سامانه بارشی از اواخر وقت فردا (پنجشنبه) نسبت به بارش شدید باران، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، وزش تندباد بسیار شدید و مواجی دریا هشدار داده می‌شود.

محمدرضا انصاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با ورود سامانه جدید بارشی از روز جمعه تا یکشنبه برای استان بوشهر به تناوب بارش باران و رگبار همراه با رعد و برق و وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود بارندگی‌ها در روز شنبه از شدت بیشتری برخوردار باشد و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد نیز پیش‌بینی می‌شود.
انصاری ادامه داد: همچنین به سبب وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید جنوبی قسمت‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان بوشهر در مدت یاد شده به تناوب مواج و متلاطم است.
وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در ساعت‌هایی از روزهای جمعه و شنبه سرعت وزش باد جنوبی در قسمت شمالی خلیج فارس به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر برسد.

وی تاکید کرد: در این مدت نسبت‌ به آب گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال وقوع صاعقه، وزش تندباد و شکستن درختان و خطر آسیب و خسارت به زیر ساخت‌های ساحلی و شهری و مزارع و باغ‌های کشاورزی هشدار داده می‌شود.
انصاری افزود: توصیه می‌شود از چرای دام در دره‌ها و مناطق مستعد سیل و رعدو برق، تردد در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و ترددهای دریایی بویژه شناورهای سبک، تفریحی و صیادی اجتناب شود.

وی عنوان کرد: در این مدت همچنین باید راهکارهایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی اندیشیده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد