فرماندار: دامداری‌های حاشیه شهر تکاب ساماندهی شود


فرماندار: دامداری‌های حاشیه شهر تکاب ساماندهی شود

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم، دامداری‌های حاشیه شهر را ساماندهی و جمع‌آوری کنند.

امیر ستوده‌فر روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات دامداری‌های تکاب با بیان اینکه تعدادی از دامداری‌های این شهر در داخل بافت مسکونی واقع شده‌اند، افزود: وجود دامداری‌ها در حاشیه شهر تکاب، علاوه بر تاثیر نامطلوب بر منظر و چهره شهری، از لحاظ بهداشتی و زیست محیطی برای مردم، خانواده‌ها، ساکنان اطراف واحدهای دامداری و دامداران مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به درخواست‌ها و مطالبه‌های مردمی در این مورد، ساماندهی، خروج و جمع آوری دامداری‌ها از حاشیه شهر و تجمیع آنها در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرارگیرد.

فرماندار تکاب با بیان اینکه شهرداری موضوع جمع‌آوری را به دامداری‌های حاشیه شهر ابلاغ و جهادکشاورزی زمین و محل مناسب برای تجمیع آنها را فراهم کند اظهارداشت: وضعیت دامداری‌های حاشیه شهر از مهمترین مشکلات مردم و خود دامدارها است که باید ساماندهی و حل شود و مشکلات و معضلات بهداشتی ناشی از فعالیت آنها نیز رفع گردد.

ستوده‌فر ادامه‌داد: شهرداری، جهادکشاورزی، شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط موضوع ساماندهی و خروج دامداری‌ها از حاشیه شهر را براساس مواد قانونی پیگیری و در این زمینه جدی اقدام کنند.

وی اضافه‌کرد: تعاونی‌ها و تشکل‌های صنفی وابسته به دامداران تکاب نیز در اجرای طرح جمع‌آوری دامداری‌های حاشیه شهر، با دستگاه‌های مجری همکاری و در این زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی کنند تا اجرای طرح به‌گونه‌ای باشد که ضمن ساماندهی قانونی و بهبود شرایط به وضعیت اقتصادی و شغلی دامداران آسیبی نرسد.

رزاق محمدی، شهردار تکاب نیز در این جلسه گفت: شهرداری در این زمینه دغدغه جدی دارد و برای حل مشکل حاشیه شهر و ساماندهی دامداری‌ها به طور اساسی اقدام خواهدکرد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و هم‌اینک بیش از ۳۰۰ نفر در واحدهای سنتی دامداری در حاشیه این شهر مشغول کار و فعالیت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز