طرز تهیه تاس کباب ساده، لذیذ و سنتی


تاس کباب به عنوان یکی از خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین و اصیل‌ترین غذا‌های ایرانی است که از مواد اصلی تشکیل دهنده آن می‌توان گوشت قرمز، آلو، پیاز، به و سیب زمینی را نام برد.

به گزارش گروه وب گردی خبرگزاری صدا و سیما، تاس کباب به عنوان یکی از خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین و اصیل‌ترین غذا‌های ایرانی است که از مواد اصلی تشکیل دهنده آن می‌توان گوشت قرمز، آلو، پیاز، به و سیب زمینی را نام برد که ترکیب این مواد در کنار سس مخصوص آن طعم لذیذ و خوشمزه این غذا را دو چندان می‌کند. گوشتی که در این غذا استفاده می‌شود بیشتر از نوع گوسفندی و یا بز است و بهتر است که چربی دار باشد، زیرا چربی طبیعی خود گوشت طعم بسیار لذیذ‌تر و چرب تری را به این غذا می‌بخشد. نکته‌ای که وجود دارد این است که این غذا علاوه بر این که بسیار خوشمزه است بسیار راحت و آسان نیز تهیه شده و در عین سادگی بسیار غذایی مفید و مقوی می‌باشد و به دلیل استفاده از گوشت و سیب زمینی در آن دارای مقدار زیادی پروتئین نیز است.

طرز تهیه تاس کباب ساده، لذیذ و سنتی


مواد لازم برای تهیه تاس کباب سنتی

گوشت گوسفندی چربی دار ۶۰۰ گرم هویج ۳ عدد به ۲ عدد پیاز ۲ عدد سیب زمینی ۲ عدد آلو بخارا ۲۰ عدد رب گوجه ۲ قاشق غذا خوری زردچوبه یک قاشق مربا خوری فلفل سیاه یک قاشق چای خوری نمک و آبغوره به مقدار لازم آب به مقدار لازم

طرز تهیه تاس کباب با گوشت و به و آلو
مرحله اول: آماده سازی سبزیجات
ابتدا پیاز و سیب زمینی را به همراه هویج و به، با آب سرد به خوبی بشویید و پس از شستن آن‌ها پیاز و سیب زمینی را به همراه هویج پوست بگیرید و پس از پوست گرفتن، آن‌ها را به شکل حلقه‌ای ریز خرد کنید. بعد از آن‌ها نوبت خرد کردن به است پس به‌ها را نیز به شکل قیمه‌ای و درشت برش دهید و خرد کنید.


مرحله دوم: درست کردن سس تاس کباب
درون ظرفی رب گوجه را به همراه فلفل و زردچوبه و آبغوره بریزید و مقداری آب را نیز به آن‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سسی با بافت یکدست به دست بیاید.

مرحله سوم: قرار دادن مواد در قابلمه
آلو‌های بخارا را با آب سرد بشویید و بعد قابلمه‌ای را انتخاب کنید که چدنی و نچسب باشد تا در هنگام پخت مواد به قابلمه نچسبند و سپس به ترتیب ابتدا گوشت بعد از آن هویج و بعد آلو‌های بخارا و بعد پیاز‌ها را بچینید و سسی را که از قبل درست کرده بودید را روی همه جای مواد بریزید و پخش کنید. سپس سه لیوان آب هم به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت تاس کباب
ابتدا به مواد درون قابلمه زمان دهید تا آب آن‌ها به جوش بیاید و پس از آن که آب تاس کباب شروع به جوشیدن کرد درب قابلمه را برای مدت سه ساعت بگذارید و زیر آن را کم کنید و دوباره به مواد داخل قابلمه زمان دهید تا خوب بپزند پس از گذشت سه ساعت حالا نوبت اضافه کردن سیب زمینی‌های خرد شده به همراه مقداری نمک است پس آن‌ها را نیز به قابلمه اضافه کنید و دوباره به آن یک ساعت دیگر هم زمان دهید تا هم سیب زمینی‌ها بپزند و هم تاس کباب شما بهتر جا بیفتد و پس از آن هم غذای شما آماده سرو است زیر آن را خاموش کنید و در ظرف مورد نظر خود بریزید.

طرز تهیه تاس کباب ساده، لذیذ و سنتی


نکات کلیدی در تهیه تاس کباب ساده با گوشت

به این غذا یک لایه گوجه فرنگی حلقه شده هم می‌توانید اضافه کنید.‌ می‌توانید به تاس کباب دنبه هم اضافه کنید. به جای رب گوجه با توجه به علاقه یا ذائقه‌ خود نیز می‌توانید ترشی انار را جایگزین کنید. زمان اولیه‌ای که برای پخت تاس کباب می‌دهید بستگی به نوع گوشت شما دارد بنابراین پس از پخت گوشت، سیب زمینی خرد شده را با نمک به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که هر چه میزان آب این غذا در مراحل پایانی پخت آن کمتر باشد این غذا خوشمزه‌تر و لذیذ‌تر می‌شود. این غذا را هم می‌توان با برنج سرو کرد و هم با نان البته بهتر است در صورتی که آن را با برنج سرو می‌کنید برنجی که استفاده می‌کنید ایرانی باشد. برای اینکه مواد تاس کباب له نشوند بهتر است که آن را با کفگیر پهنی داخل ظرف مورد نظر بریزید. این غذا نباید خیلی آب داشته باشد بنابراین بهتر است که در طول پخت آن مرتب به آن سر بزنید تا به محض آن که غذا پخته شد زیر آن را خاموش کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...