کاخ سفید پیش از تصمیم درباره احیای برجام بر اشتباه ترامپ متمرکز می‌شود


کاخ سفید پیش از تصمیم درباره احیای برجام بر اشتباه ترامپ متمرکز می‌شود

چند منبع آگاه مدعی شدند کاخ سفید قصد تمرکز بر اشتباهات دولت سابق این کشور درباره توافق هسته‌ای را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - دو منبع آگاه به نشریه آکسیوس اعلام کردند که کاخ سفید قصد دارد همزمان با تصمیم‌گیری درباره مذاکرات وین، برروی اشتباهات دولت پیشین این کشور به ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» تمرکز کند.

این منابع می‌گویند تا فرا رسیدن زمان توافق نهایی و احیا شدن برجام تنها چند هفته فرصت باقی است، و همچنین افزودند: «کاخ سفید با آن‌که می‌داند این تصمیم از سوی هر دو حزب با مخالفت روبه‌رو خواهد بود، تلاش می‌کند با این اقدام ترامپ را عامل بحران جلوه داده و در مقابل، دموکرات‌ها را متحد نگه دارد.»

یکی از مقام‌های دولت کنونی می‌گوید کاخ سفید قصد شفافیت در همه موارد را دارد و حال حاضر مقطعی حساس برای دیپلماسی این کشور محسوب می‌شود.

این دو منبع مدعی هستند که برای دولت «جو بایدن» پایان ماه جاری میلادی با اوایل ماه آینده فرصت نهایی برای رسیدن به توافق هسته‌ای است.

کاخ سفید نیز انتظار دارد روایت‌های مختلف از اشتباهات ترامپ موضع آمریکا در قبال برجام را تقویت کند.

این در حالی است که ساعاتی پیش ۱۱۰ قانونگذار جمهوریخواه در نامه‌ای، با بی‌ثمر خواندن مذاکرات با ایران، از دولت جو بایدن خواستند تا از آن خارج شود و نوشتند: «ما از شما می‌خواهیم تا به سرعت از مذاکرات بی‌ثمر وین برای ورود دوباره آمریکا به برجام خارج شده و بجای آن، با قوت تحریم‌های موجود علیه ایران – خصوصا در زمینه تجارت نفت میان ایران و جمهوری خلق چین را اجرایی کنید.»

پیش از آن نیز «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه، اعلام کرد با آن‌که پیشرفت‌هایی در مذاکرات هسته‌ای دیده می‌شود، قدرت‌های جهانی برای احیای توافقنامه ۲۰۱۵ راه زیادی در پیش دارند.

در حال حاضر هشتمین دور از مذاکرات هسته‌ای از ۶ دی آغاز شده و همچنان نیز در وین اتریش ادامه دارد. امروز نیز نشست کارگروه سوم با موضوع تدابیر اجرایی در هتل کوبورگ برگزار شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس