فیلم «قهرمان» فرهادی نامزد جایزه بفتا شد


فیلم «قهرمان» فرهادی نامزد جایزه بفتا شد

در فهرست اولیه نامزدهای بهترین فیلم خارجی‌زبان جایزه بفتا، نام فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی به چشم می‌خورد. بفتا (آکادمی فیلم و تلویزیون بریتانیا) فهرست اولیه نامزدهای 24 رشته خود را اعلام کرد. در فهرست اولیه نامزدهای بهترین فیلم خارجی بفتا، فیلم «قهرمان» نیز قرار دارد. از دیگر نامزدهای این بخش از جایزه بفتا باید به […]

بفتا (آکادمی فیلم و تلویزیون بریتانیا) فهرست اولیه نامزدهای 24 رشته خود را اعلام کرد. در فهرست اولیه نامزدهای بهترین فیلم خارجی بفتا، فیلم «قهرمان» نیز قرار دارد.

از دیگر نامزدهای این بخش از جایزه بفتا باید به فیلم‌های «ماشین من را بران»، «کوپه شماره 6»، «دست خدا»، «من مرد تو هستم»، «گوساله»، «زیباترین پسر دنیا»، «مادران موازی»، «پاریس، منطقه 13»، «مامان کوچک»، «بدترین آدم دنیا»، «تیتان»، «سواران عدالت» و «فرار» اشاره کرد.

امکان حذف هر کدام از این فیلم‌ها از لیست اولیه نامزدها وجود دارد و در نهایت روز سوم فوریه لیست نهایی نامزدهای بفتا اعلام می‌شود.

رقیب اصلی فیلم قهرمان در این رقابت، فیلم «ماشین مرا بران» از سینمای ژاپن است که همین چند روز پیش جایزه گلدن گلوب را برد.

بیشتر بخوانید: جای «قهرمان» اصغر فرهادی کدام فیلم جایزه گلدن گلوب را برد؟

«قهرمان» اصغر فرهادی اولین‌بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد. پس از آن، این فیلم به فصل جوایز سینمایی قدم گذاشت.

روز برگزاری مراسم اهدای جوایز بفتا ۱۳ مارس ۲۰۲۰ خواهد بود و حالا باید دید آیا «قهرمان» به فهرست نهایی این جایزه راه می‌یابد یا خیر؟

منابع: برنا، خبرآنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...