افزایش بارش‌ها و کاهش دما در پی ورود سامانه جدید به کشور


افزایش بارش‌ها و کاهش دما در پی ورود سامانه جدید به کشور

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، امین حسین نقشینه در مورد آخرین وضعیت جوی در کشور گفت: امروز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به مناطقی از غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، گیلان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان بارش باران و برای مناطق سردسیر و مرتفع نیز بارش برف را خواهیم داشت.

وی افزود : فردا گستره سامانه بارشی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل خزر و استان‌های واقع در جنوب البرز مرکزی شامل تهران، البرز، قزوین و برخی از مناطق استان‌های کرمان را هم دربر خواهد گرفت.

وی گفت: از فردا جمعه جنوب آذربایجان غربی و نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و همچنین در مناطقی از استان‌های زنجان، شرق لرستان، جنوب غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، استان‌های گیلان و مازندران و کهگیلویه و بویراحمد بارندگی را پیش بینی خواهیم کرد.

نقشینه گفت:برای شنبه در اغلب نقاط کشور بارش خواهیم داشت، شدت بارش‌ها را در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، شمال بوشهر، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، مناطقی از یزد، شمال خراسان جنوبی و خراسان رضوی خواهد بود.

وی گفت:از یکشنبه در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور بارش‌ها تداوم می‌یابد و موج دیگری نیز از شمال غرب غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهند بارش‌ها درر شمال غرب، غرب برخی مناطق از دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی ما رخ خواهد داد.

نقشینه گفت: شدت بارش‌های یکشنبه در جنوب فارس، بوشهر، جزایر واقع در تنگه هرمز، و جزایر مرکزی خلیج فارس خواهد بود که همچنین برخی از مناطق هرمزگان، کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی همچنین جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان را در بر خواهدگرفت.

وی ادامه داد: ذکر این نکته مهم است که روز یکشنبه بارش‌ها در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غالباً به صورت برف خواهد بود.

وی افزود:دوشنبه به جز نواحی کویر مرکزی کشور بیشتر مناطق بارش خواهند داشت، برای نواحی جنوبی باران و رشته کوه‌های زاگرس و البرز و غرب و شمال غرب عمدتاً برف را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: دما از فردا تا یکشنبه کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای در شمال غرب، غرب و سواحل شمال خواهد داشت و ۵ تا ۷ درجه‌ای برای دامنه‌های جنوبی البرز و شرق، شمال شرق، جنوب غرب و مرکز کشور و همچنین دوشنبه و سه‌شنبه در این مناطق ۶ تا ۱۲ درجه کاهش دما را خواهیم داشت.

وی در مورد وضعیت آب و هوایی پایتخت نیز گفت: تهران از امشب ابری خواهد شد، از این رو بارش‌های تهران از اواخر وقت امشب به صورت پراکنده آغاز خواهد شد از این رو فردا و پس فردا تهران ابری و بارانی خواهد بود، بیشینه دمای تهران امروز ۱۶درجه فردا ۱۲ و پس فردا شنبه ۱۰ درجه خواهد بود.

منبع: میزان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403