هشدار زرد هواشناسی سمنان با موضوع احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای


هشدار زرد هواشناسی سمنان با موضوع احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد برای روزهای جمعه تا دوشنبه آینده، ناپایداری جوی را عاملی برای اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: هشدار هواشناسی سطح زرد در استان با توجه به فعالیت سامانه بارشی است که از اوایل روز جمعه بیست و چهارم دی ۱۴۰۰ آغاز می شود و تا اواخر وقت دوشنبه هفته آینده ادامه می یابد.

ایرج مصطفوی افزود: نوع مخاطره سامانه ناپایدار جوی از نوع بارش باران و برف، مه آلودگی، کاهش دید افقی، رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید، و کاهش نسبی دمای هوا همراه است.

وی ادامه داد: بارش پراکنده باران طی جمعه و شنبه در برخی نقاط، رگبار گاهی رعدوبرق در برخی نقاط به ویژه در نیمه شرقی بارش باران و برف و مه آلودگی از جمعه تا دوشنبه در ارتفاعات و نواحی شمالی، دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: وزش باد نسبتا شدید تا شدید در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی احتمال کولاک برف در ارتفاعات و نواحی شمالی طی شنبه و کاهش نسبی دمای هوا در تمام نقاط استان در اثر این سامانه پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره منطقه اثر فعالیت این سامانه جوی، افزود: مهدیشهر، شهمیرزاد، رضوان، ارتفاعات دامغان و شاهرود بیشترین تغییر آب و هوایی را در پیش دارند.

وی ابراز داشت: امکان اختلال در تردد در محورهای شمالی به دلیل بارش برف و احتمال کولاک و کاهش دید در اثر مه‌آلودگی، و احتمال جاری شدن رواناب به ویژه در نواحی شرقی و جنوبی، مهمترین مخاطرات روزهای آینده است.

وی گفت: پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، مجهز بودن رانندگان به تجهیزات زمستانی، لایروبی جویها، آبراها و مسیلها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، و مصرف بهینه حامل‌های انرژی، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با پیش بینی بیشینه و کمینه دمای ۱۳ و پنج درجه سانتیگراد برای امروز در شهر سمنان گفت: شهمیرزاد و رضوان در روزهای آینده دمای پنج درجه سانتیگراد زیرصفر را در پیش دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!