حوزه ورودی جدی‌تر به ساحت تربیتی و اجتماعی جامعه کند


حوزه ورودی جدی‌تر به ساحت تربیتی و اجتماعی جامعه کند

رکنا: رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در گام دوم انقلاب روحانیت با حفظ کارکرد گذشته خود باید به صورت فوق‌العاده به دو ساحت تربیتی و اجتماعی ورود جدی کند.

به گزارش رکنا از قم، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری روز پنجشنبه در ارتباط ویدیوکنفرانسی به دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم، با بیان اینکه ورود روحانیت به ساحت تربیتی و اجتماعی نیازمند بازخوانی مجدد در سطح حوزه علمیه است است، افزود: در طول تاریخ جنبه خدمتگزاری و تربیتی حوزه علمیه پررنگ تر از دوران بعد از انقلاب بوده و امروز لازم است تا حوزه مجددا خود را در این ساحت ها تقویت کند.

وی بیان کرد: مجموعه مطالعات و مشاهدات میدانی نشان از این است که صنایع فرهنگی ما دچار آسیب‌های زیادی شده که نیازمند تدابیر راهبردی است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در مسیر طی شده در گام اول انقلاب، تصویری که از روحانیت در ذهنیت مردم ایجاد شده یک تصویر سیاسی- مدیریتی و تبلیغی-مذهبی از سویی دیگر است.

وی با اشاره به اهمیت رشد و ارتقای فعالیت مساجد در سطح کشور بیان داشت: مسجد محل حضور، بروز و ظهور عالمان دینی است.

حاج علی اکبری ابراز کرد: حضور طلاب جوان در عرصه خدمات اجتماعی متناسب به زمان و نیاز جامعه مانند بحران کرونا یکی از جلوه‌های امیدبخش حوزه علمیه طی دو سال گذشته بوده‌است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: توجه و اقبال مردم به مسجد و سایر پایگاه‌های اجتماعی حوزه در سال‌های اخیر بیشتر شده که باید آن را مغتنم شمرد، روحانیت باید به خانه‌های خود که مسجد است بازگردند.

وی مهاجرت دانش آموختگان حوزه را یک مساله مهم ارزیابی کرد و گفت: طلاب با مهاجرت به شهرهای دیگر می‌توانند نیاز مساجد و مردم را در عرصه های مورد انتظار برطرف نمایند.

وی در پایان بیان کرد: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در انتخاب ائمه جماعات با محدویت افراد توانمند روبه رو است.

دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد با شعار «رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق و دفاع از اهداف و آرمان های انقلاب» با سخنرانی ویدیو کنفرانسی رییس جمهور در قم در حال برگزاری است.

چهار کمیسیون «رسالت حوزه‌های علمیه در تولید منظومه معرفتی و ارزشی نظام اسلامی»، «رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق خودسازی، فرهنگ سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی»، «رسالت حوزه‌های علمیه در ترویج و تحقق اقتصاد مقاومتی و معیشت جامعه» و «رسالت حوزه‌های علمیه در استفاده از فرصت‌ها و مواجهه با چالش‌ها و تهدیدات انقلاب اسلامی» به همین منظور تشکیل شده‌است.

نظری / قم

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...