90 میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد اشنویه‌ پرداخت شد


90 میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد اشنویه‌ پرداخت شد

مهاباد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه گفت: از ابتدای امسال تاکنون 90 میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان متقاضی و واجد شرایط این شهرستان پرداخت‌ شده است.

سامان چیانه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ به ۱۷۱ مددجوی زیرپوشش این شهرستان و در راستای توانمندسازی، خودکفایی و اشتغال‌زایی مددجویان در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، تولید فرش دستباف، خیاطی، صنعت، خدمات و اصناف پرداخت شده‌است.

وی اظهار داشت: مددجویان برای فراگیری حرفه‌های مختلف در دوره‌های بلندمدت و کوتاه مدت به مراکز فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند تا با شرکت در این دوره‌ها مهارت‌های لازم را در زمینه فعالیت در یک شغل فرا گیرند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه افزود: ۲۵ سری جهیزیه نیز امسال به ارزش چهار میلیارد ریال با مشارکت خیران این شهرستان تهیه و به مددجویان واجد شرایط اهدا شده است.

چیانه با بیان اینکه امسال همچنین در مجموع بیش از ۱۵۶ میلیارد ریال کمک معیشتی نیز به مددجویان و نیازمندان این شهرستان پرداخت شده است بیان کرد: پنج میلیارد ریال نیز جهت احداث مسکن و تعمیرات هزینه شده است که شامل احداث ۶ مسکن مددجویی و تعمیرات ۴۱ باب مسکن مددجویان بوده است.

هم‌اکنون سه هزار و ۱۵۱ خانوار با جمعیت بیش از هفت هزار و ۴۲۱ نفر در اشنویه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

اشنویه با ۷۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر