مرکز برنامه‌ریزی حوزه علمیه خواهران به خانه ایده‌های نو تبدیل می‌شود


مرکز برنامه‌ریزی حوزه علمیه خواهران به خانه ایده‌های نو تبدیل می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بر لزوم پویایی مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه و تبدیل آن به خانه ایده‌های نو تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در جلسه معرفی دستاوردهای مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران بر ضرورت نظارت مدام و قدرتمند در حوزه تأکید کرد و اظهار داشت: نظارت و برنامه‌ریزی در حوزه علمیه باید از نوع پرداختن به ایده‌های نو باشد، ضمن آنکه از مسیر پیشرفت ایده‌ها نیز حمایت می‌کنیم.

بهجت‌پور با اشاره به اینکه مرکز برنامه‌ریزی باید از ایده‌های نو حمایت کند، گفت: نظارت باید پشتیبان و پیش برنده بوده و مرکز برنامه‌ریزی و نظارت خانه ابتکارات باشد تا سازمان حوزه از حالت ایستا فاصله بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ضرورت توجه به جدیدترین افق‌های دانش در طراحی رشته‌های حوزه، اظهار داشت: در این صورت است که دختران متدین می‌توانند مدیریت دینی مسائل را به دست بگیرند و به حوزه‌ای در تراز انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.

بهجت‌پور در ادامه، تحول حوزه‌های علمیه خواهران را مستلزم تبدیل این نهاد از یک مجموعه عمومی به دستگاه تخصصی زن و خانواده توصیف کرد و افزود: با تحقق این تحول، قدرت راهبری در میدان‌های سخت نظام اسلامی را خواهیم داشت و به اهداف بلندی خواهیم رسید.

او همچنین ابراز عقیده کرد: حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند مدیریت علمی و تربیتی تمام بانوان را به عهده بگیرند که لازمه‌اش آن است که تراز خود را در سطح عالی‌ترین افق تربیت جهانی در نظر بگیریم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به نگاه امام خمینی رحمه‌الله علیه به حوزه برای به دست گرفتن نبض تحولات جهانی، اظهار داشت: ضروری است به این باور برسیم که نبض تحولات آینده باید به دست ما باشد.

او ادامه داد: با وجود سخت‌گیری‌ها آمار متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه خواهران افزایش یافته است که این امر، بیانگر موفقیت حوزه و دیده شدن آن در ارتباط با دستگاه‌های مختلف است.

بهجت‌پور در پایان سخنان خود خواستار نگاه ویژه بودجه‌ای به مناطق محروم کشور شد و ادامه داد: تبعیض مثبت نسبت به استان‌های محروم بسیار مفید، کارآمد و امیدآفرین است. زیرا در این مناطق محروم دخترانی تربیت می شوند که ده‌ها برابر مناطق دیگر به دین کمک رسانده و در خدمت آموزه‌های دینی هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس