هشدار سطح نارنجی بارش باران و برف در کهگیلویه و بویراحمد


هشدار سطح نارنجی بارش باران و برف در کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیرو هشدار نارنجی شماره 6 مورخ 22 دی ماه مرکز پیش بینی هواشناسی استان سامانه ناپایدار جوی به این استان وارد می شود.

«ولی بهره مند» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: با توجه به نقشه های هواشناسی امروز پنجشنبه ۲۳دی ماه۱۴۰۰، از اواخر وقت امشب با ورود سامانه ناپایدار فعال به استان و از بامداد فردا جمعه بارش‌ها آغاز شده و طی روزهای جمعه و شنبه تمامی نقاط استان را در بر می گیرد.

وی اظهار کرد: شدت بارش‌ها از عصر جمعه تا اواخر وقت شنبه بوده، بارش در مناطق سردسیری به صورت برف(در شهر یاسوج گاهی بارش به صورت باران و گاهی برف) می باشد.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: روز یکشنبه به طور موقت از شدت ناپایداری کاسته شده و بصورت پراکنده خواهد بود اما برای روز دوشنبه تا صبح سه شنبه مجدد بارش برف و باران ادامه می یابد.

بهره مند تصریح کرد: با خروج سامانه ناپایدار طی روز سه شنبه و چهارشنبه کاهش محسوس دما و یخبندان مورد انتظار است‌.

وی ادامه داد: فرمانداری ها، شهرداری ها و سازمان های خدمات رسان و عموم مردم استان با توجه به حجم بارش باران و برف و ماهیت رگباری آن در بعضی ساعات، وزش باد و وقوع رعد و برق، کاهش دید افقی و آبگرفتگی معابر عمومی، تدابیر لازم را اتخاذ کرده و در صورت تردد رعایت نکات ایمنی در تردد در نظر داشته باشند.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: لغزندگی، پدیده مه، کاهش دید در جاده‌ها، جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح رودخانه ها، احتمال مسدود شدن جاده های کوهستانی و برف‌گیر، سیلابی شدن مسیل‌ها، تاخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به تاسیسات ارتباطی و مخابراتی از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

بهره مند تاکید کرد: پرهیز از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از سفرهای غیرضروری و اطمینان از سوخت کافی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع‌آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، مدیریت در مصرف انرژی، آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان و اتخاذ تمهیدات برای مقابله با خسارات احتمالی توصیه می شود.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه امامزاده جعفر شهرستان گچساران با بیشینه دمای ۲۱.۶ گرمترین و شهر یاسوج با کمینه دمای منفی ۱.۲سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی