مردم منتظر برف و باران باشند‌


مردم منتظر برف و باران باشند‌

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز شنبه 25 دی، در اغلب نقاط کشور بارش خواهیم داشت، گفت: دوشنبه 27دی نیز غیر از مرکز و دامنه جنوبی البرز، در اغلب مناطق کشور بارش خواهیم داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: سامانه بارشی امروز در مناطقی از کشور نظیر اردبیل، چهارمحال و بختیاری، همچنین نوار غربی کشور و ارتفاعات البرز مرکزی موجب بارش برف و باران شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده گستره فعالیت سامانه بارشی کل غرب کشور، سواحل خزر، استان‌های واقع در جنوب البرز مرکزی، شامل تهران، البرز، قزوین، همچنین کرمان، یزد و برخی مناطق شمال شرق را در بر می‌گیرد و شدت بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی، جنوب اردبیل، کرمانشاه و غرب کردستان، لرستان، جنوب و غرب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، مازندران، خوزستان، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های البرز، زنجان، قزوین و تهران خواهد بود.

وی اظهار کرد: روز شنبه ۲۵ دی، بارش در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت و شدت بارش‌ها در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، غرب یزد، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و غرب کرمان خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه ۲۶ دی بارش‌ها در شرق و جنوب شرق همچنین جنوب کشور ادامه دارد و سامانه بارشی دیگری نیز از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود که موجب بارش در غرب و شمال غرب، سواحل شمالی کشور و برخی مناطق دامنه جنوبی البرز می‌شود. در این روز شدت بارش‌ها در جنوب فارس و بوشهر، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، برخی مناطق هرمزگان و کرمان، همچنین جنوب آذربایجان غربی، اردبیل و غرب کردستان خواهد بود.

وی گفت: روز یکشنبه بارش در شمال غرب و غرب کشور همچنین دامنه‌های البرز به صورت برف خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: دوشنبه ۲۷ دی غیر از مرکز و دامنه جنوبی البرز، در اغلب مناطق کشور بارش خواهیم داشت که در نواحی جنوبی به صورت باران و در امتداد رشته‌های کوه‌های زاگرس و البرز و همچنین غرب و شمال غرب کشور به صورت برف خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از فردا تا یکشنبه ۲۶ دی کاهش تدریجی دما بین ۷ تا ۱۲ درجه در شمال غرب و غرب کشور همچنین سواحل شمالی و کاهش ۵ تا ۷ درجه ای دما در دامنه جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار داشت: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در شرق و شمال شرق کشور همچنین جنوب غرب و مرکز کاهش دما بین ۶ تا ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه تا دوشنبه دریای خزر مواج است.

برف و باران در پایتخت

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران گاهی رگبار باران وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، همچنین ‌روز‌ شنبه آسمان تهران ابری همراه با بارش باران و برف و وزش باد شدید خواهد بود.

ضیائیان اظهار داشت: روز آینده بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و‌ اردبیل با کمینه دمای ۷‌ درجه زیر صفر و ارومیه با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه