امام‌جمعه تکاب: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مساجد احیا شود


امام‌جمعه تکاب: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مساجد احیا شود

مهاباد- ایرنا- امام‌جمعه تکاب با بیان اینکه شرایط کرونا به ساختار برنامه‌های فرهنگی و مذهبی جامعه آسیب زده است گفت: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مساجد احیا شود.

حجت الاسلام رحیمی عصر روز پنج‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی تکاب با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی تحت تاثیر محدودیت‌های کرونایی قرار گرفته است افزود: ادارات و دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و انقلابیباید رویکردی فرهنگی در راستای احیای مساجد در پیش بگیرند.

وی بیان‌ کرد: پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی مساجد در کنار دستگاه‌های فرهنگی برای جذاب‌سازی برنامه های فرهنگی در مساجد محله‌ها و بازگشت به وضعیت قبل از محدودیت‌های کرونایی تلاش کنند.

امام‌جمعه تکاب با بیان اینکه مساجد در مقابل توطئه‌های شیطانی دشمنان و ترویج فرهنگ غربی و آسیب‌های ناشی از آن می ایستند و لازم است محدودیت‌های گذشته جبران شود اظهار داشت: مسجد نقش خود را در انقلاب به صورت شایسته انجام داده است و اکنون نیز باید نقش تاثیرگذار خود در را در توسعه فرهنگ دینی و مذهبی جامعه با جوان‌گرایی در برنامه های فرهنگی ایفا کند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه مساجد در کنار مکان‌های مهم و زیرساخت های فرهنگی کشور در بسط و نشر تفکر دینی یکی از محور اصلی است ادامه داد: مسجد زیرساخت اصلی فرهنگی در اسلام است و آموزش و انتقال مفاهیم و استحکام بنیان های اسلامس در حوزه تفکر دینی و تربیت فرهنگی بر اساس این ساختار شکل می گیرد.

وی اضافه کرد: همه امور اجتماعی اسلام با مرکزیت و محوریت مسجد بوده از این رو احیا و رونق کارکردهای اجتماعی مساجد باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار