راه‌اندازی دبیرخانه دائمی برای معرفی شخصیت‌های فرهنگی در همدان ضروری است


راه‌اندازی دبیرخانه دائمی برای معرفی شخصیت‌های فرهنگی در همدان ضروری است

همدان - ایرنا - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان ضرورت راه اندازی دبیرخانه دائمی در همدان برای معرفی شخصیت های علمی و فرهنگی گفت: برگزاری یک بزرگداشت و نکوداشت برای این شخصیت ها کافی نیست چراکه ما نگران به خطر افتادن هویت فرهنگی هستیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «محمد حسین فلاحی» روز پنجشنبه در نشست اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان همدان با معاون پارلمانی رییس جمهور، افزود: دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان ظرفیت های علمی و فرهنگی زیادی دارد و وجود علمای بزرگ از گذشته تاکنون، شهدای شاخص، شخصیت های معنوی استان که می توانند در هویت بخشی نسل جوان موثر باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت های انقلابی استان همدان روز به افزایش است و در تمامی شهرها در سالهای اخیر رشد کرده است اظهار داشت: با این وجود انسجام، اتحاد و آسیب های جریان های انقلابی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآوری کرد: اتحاد و انسجام نیروی انقلابی در استان همدان سبب کسب رای اول جریان انقلابی در انتخابات های سال های ۹۲، ۹۶ و امسال شده است.

حجت الاسلام فلاحی با تاکید بر توجه بیشتر به برخی ظرفیت ها و حضور پررنگ دانشگاه ها و اساتید در انتخابات گفت: در دولت انقلابی روند کنونی دانشگاه های استان همدان خوب بوده و ظرفیت های خوبی وجود دارد با این وجود نسبت به تجهیز و آموزش دانشگاه ها باید تلاش کرد.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مطابق برنامه ششم توسعه کشور باید در ۳۰ درصد دانشگاه ها آموزش مهارتی صورت گیرد که هم اینک ۱۴ درصد است در حوزه آموزش و پرورش هم باید ۵۰ درصد باشد که هم اینک ۳۶ درصد است.

وی وجود بانوان توانمند را از دیگر ظرفیت های استان همدان دانست و اظهار داشت: در جریان انتخابات، بانوان بیش از ۵۰ درصد در انتخابات نقش داشتند بنابراین باید نگاه ویژه ای به این قشر صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، «سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رییس جمهور صبح امروز وارد شهرستان نهاوند شد و با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین در یادواره شهدای روحانی شهرستان نهاوند شرکت کرد و پس از آن با همراهی استاندار همدان عازم مرکز استان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...