اپل در بخش فروش رایانه‌های شخصی رکورد زد


اپل در بخش فروش رایانه‌های شخصی رکورد زد

فروش رایانه‌های اپل توانست رشد سالانه 28 درصدی را برای این شرکت رقم بزند.

باشگاه خبرنگاران جوان - خط پردازنده M۱ اپل یک معامله بزرگ و خوب برای افزایش فروش این شرکت است. همانطور که Windows Central برای اولین بار گزارش داد، فروش رایانه‌های شخصی در هر دو سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ رشد داشته است. براساس این گزارش فروش رایانه‌های شخصی در سال گذشته ۱۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ بوده و همچنین فروش رایانه در سال ۲۰۲۰، ۲۷ درصد رشد بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۲ داشته است.

به گزارش digitaltrends، اپل از نظر درصدی بیشترین سود را داشت. رشد سالانه این شرکت در زمینه فروش رایانه‌های شخصی ۲۸ درصد بود و این شرکت ۷.۸ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۱ فروخت. در حالی که رشد اپل چشمگیر است، اما همچنان سهم بازار نسبتاً کمی در مقایسه با رقبای خود دارد. اگرچه سهم لنوو و اچ پی در بازار به طور کلی کاهش یافته، اما هنوز هم مجموعاً ۴۵.۸ درصد از بازار را تشکیل می‌دهند و بیش از ۱۵۳.۳ میلیون دستگاه فروخته اند.

اپل در بخش فروش رایانه‌های شخصی رکورد زد

هرچند جهش ۲۸ درصدی در یک سال بسیار چشمگیر است، اما باید توجه کرد که بخشی از این رشد عظیم بدون شک به لطف محبوبیت پردازنده‌های سری M۱ است. سر و صدای تراشه M۱ در سال ۲۰۲۰ بسیار زیاد بود و عرضه iMac بازطراحی شده و MacBook Pro‌های بازنگری شده، قطعاً به این رشد کمک کردند.

اپل در این بازار توانست به خوبی با رقبای خود رقابت کند. لنوو که بزرگترین شرکت از نظر سهم بازار است، تنها ۱۳.۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است و HP تنها ۹.۵ درصد رشد داشته است. شرکت دل در رشد رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز با ۱۸ درصد رشد نسبت به سال قبل رشد داشت. باید توجه کرد که حتی با رشد بی سابقه اپل، این شرکت تنها ۸.۵ درصد از کل بازار را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید

تراشه جدید M2 اپل در راه است

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس