ازدواج و طلاق در خراسان شمالی کاهش یافت 


ازدواج و طلاق در خراسان شمالی کاهش یافت 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: در 9 ماهه امسال شمار واقعه های ازدواج در استان نسبت به مدت مشابه پارسال 6.8 درصد و شمار طلاق ها 2.9 درصد کاهش داشت. 

علی زاهدی نیا روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال امار ازدواج در سه شهرستان شامل رازو جرگلان، گرمه و مانه وسملقان افزایشی بوده و در سایر شهرستان های استان شاهد کاهش این آمار هستیم.

وی افزود: ۹ ماهه امسال آمار ازدواج در شهرستان مرزی و ترکمن نشین راز و جرگلان ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و میزان افزایش در گرمه ۳۲ درصد و در مانه و سملقان ۷.۵ درصد ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با اشاره به ثبت واقعه ازدواج در استان گفت: امسال ۶ هزار و ۲۰۵ واقعه ازدواج در استان ثبت شده است و بر این اساس نرخ خام ازدواج ۹ در هزار است که رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

زاهدی نیا با بیان اینکه ۹ ماهه امسال آمار طلاق ثبت شده در استان هم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۹ درصد کاهش یافته است افزود: در این مدت یکهزار و ۶۷۱ واقعه طلاق در استان ثبت شده است که این رقم، خراسان شمالی را در جایگاه ۹ استان های کشور قرار داده است.

وی با بیان اینکه میانگین سن طلاق مردان در استان ۳۶ سال و در زنان ۳۱ سال است گفت: ۹۸ مورد از طلاق ها مربوط به ازدواج هایی با عمر کمتر از یک ماه، ۱۳۳ مورد بین یک تا ۲ سال، ۱۱۲ مورد بین ۲ تا سه سال، ۱۳۸ مورد بین سه تا چهار سال و در مجموع ۴۰۱ مورد از طلاق های ثبت شده در استان در پنج سال نخست زندگی مشترک زوجین بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۱۰ مورد از طلاق های استان پس از ۲۹ سال زندگی مشترک و ۴۸ مورد نیز با بیش از ۲۹ سال زندگی مشترک زوجین اتفاق افتاده است.

بر اساس این گزارش نرخ خام ازدواج ۹ در هزار بوده است و استان در موضوع ازدواج رتبه نخست کشور و در موضوع طلاق در جایگاه ۹ کشور قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا