احیای واحدهای راکد از مسیرهای میانبر رسیدن به رشد اقتصادی است


احیای واحدهای راکد از مسیرهای میانبر رسیدن به رشد اقتصادی است

زنجان- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی زنجان، گفت: احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد یکی از مسیرهای میانبر تحقق رشد اقتصادی 8.5 درصدی استان در سال آینده است.

علی یگانه فرد روز جمعه با بیان این مطلب به خبرنگاران نزدیک ترین راه برای تحقق رشد اقتصادی را احیای واحدهای راکد عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری جدید، چند سال زمان نیاز دارد تا به مرحله تولید و رشد اقتصادی برسد.

وی با بیان اینکه تعدادی از واحدهای بزرگ در استان از جمله پتروشیمی، بلکا شرق، چرم مصنوعی، زاگرس دارو و هیدروفیل، در سال های گذشته سرمایه گذاری شده اما راکد هستند اظهار داشت: این واحدها با مدیریت و برنامه ریزی می توانند به چرخه تولید بازگردند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه فعال سازی بیش از ۳۶ درصد از معادن تعطیل نیز می تواند از دیگر برنامه های تحقق رشد اقتصادی باشد، گفت: در حال حاضر از ۴۲۳ معدن استان، حدود ۲۷۰ معدن فعال است و این مهم نیز می تواند تعیین تکلیف شده و با فعالیت معادن، ارزش افزوده لازم را ایجاد کند.

یگانه فرد با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته پیرامون برنامه رشد ۸.۵ درصدی اقتصاد استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ، گفت: این رشد اقتصادی با برنامه ریزی منسجم و یکپارچه قابل دسترسی است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی ها، ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی در نظر گرفته شده استان در سال آینده از طریق بهره وری برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: بر اساس همین هدف گذاری، مابقی رشد اقتصادی استان از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه واحدهای صنعتی در استان محقق خواهد شد.

باید از اشتباهات سالهای گذشته دوری کرد

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه منسجم بودن اقدامات و یکپارچه بودن برنامه کاری با همکاری همه دستگاه ها، نهادها و ... در تحقق رشد اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در این مسیر باید از اشتباهات سالهای گذشته دوری و کاملا منسجم کار را عملیاتی و اجرا کرد.

یگانه فرد با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های جدید باید از طریق بخش خصوصی صورت گیرد، افزود: این سرمایه گذاری های جدید اما با توجه به روندکاری، زمانبر بوده و در سال ۱۴۰۱ خود را نشان نخواهد داد.

وی پیشنهادی هم داشت و گفت: باید از ظرفیت های موجود در استان، استفاده و برنامه ریزی شود تا به نتیجه رسیده و رشد اقتصادی در نظر گرفته شده محقق شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه توجه و مدیریت صنایع دستی استان که ظرفیت بالایی در این حوزه دارند نیز در تحقق رشد اقتصادی استان حائز اهمیت است، تصریح کرد: در این بخش فرش، چاقو، ملیله، مس و چارق که منحصر به فرد هستند، می توانند ارزش افزوده بسیار بالایی ایجاد کنند.

یگانه فرد در پایان تصریح کرد: بخش خصوصی چندین برنامه مختلف در بخش های مختلف اقتصادی استان دارد که می‌تواند با برنامه‌ریزی منسجم، آن را عملیاتی کند تا رشد اقتصادی استان تحقق پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟